احیای تفکر اسلامی باید بر پایه دستورات کلام الله الهی باشد

مخلص الائمه گفت: عمده اشکالاتی که در نظام اجتماعی وجود دارد ناشی از عدم حضور جدی قرآن در زندگی و عدم تمسک مسئولین و مردم به این کلام نورانی است.

«فرزاد مخلص الائمه» با اشاره به اهمیت توجه به قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: امروز توجه و تمسک به قرآن سبب نجات جامعه، پیشرفت و تعالی و عزت و اقتدار می شود و دولت سیزدهم در این راستا گام های موثری را برداشته است.

 

استاندار  استان مرکزی در رابطه با نقش قرآن در موضوعات و حوزه های مختلف، افزود: قرآن چراغ هدایت انسان ها است و عدم حضور قرآن در زندگی اجتماعی انسان ها منجر به یک نواقص و پیامدهایی خواهد شد که کم و بیش گاهی در صحنه اجتماعی شاهد آنها هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه عمده اشکالاتی که در نظام اجتماعی یا نظامات اجتماعی وجود دارد ناشی از عدم حضور جدی قرآن و عدم تمسک مسئولین و مردم به این کلام نورانی است، ادامه داد: خیلی وقت ها ما در رابطه با قرآن فقط به نگهداشت نقش قرآن در خانه و بهره گیری از این کلام نورانی در برنامه ها و مراسم بسنده می کنیم که این با فرهنگ دینی ما مغایر است.

 

احیای تفکر اسلامی مبتنی بر قرآن

این مقام مسئول ادامه داد: این امر نشان می دهد که قرآن در زندگی ما نقش جدی و حضور موثر ندارد و ما در حوزه های اجتماعی، سازمانی و فردی با کلام وحی و نگاه قرآنی فاصله داریم و طبعتا از بهره ای که قرآن می تواند به ما برساند استفاده نخواهیم کرد و بهره مند نخواهیم شد.

 

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه در نگاه دولت و نظام جمهوری اسلامی توجه به این موضوع در راس تمام موضوعات ناظر بر حوزه حکمرانی است، گفت: نگاه جمهوری اسلامی، نگاهی که حضرت امام به قرآن داشتند و نگاهی که مقام معظم رهبری دارند در دولت سیزدهم توجهاتی که شده امیدواریم که بتوانیم قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی خود ساری و جاری کنیم.

 

مخلص الائمه افزود: به تعبیر شهید مطهری اگر تفکر اسلامی بخواهد احیا شود باید مبتنی بر قرآن احیا شود و تا زمانی که این تفکر احیا نشود نه ما احیا خواهیم شد و نه جامعه.

 

راه اندازی بنیاد کربلایی کاظم ساروقی در استان مرکزی

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال تنظیم اساس نامه بنیاد قرآنی کربلایی کاظم ساروقی هستیم، گفت: اسم بنیاد هنوز مشخص نشده و دو نام بنیاد کربلایی کاظم یا بنیاد معجزه قرن برای آن پیشنهاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کربلایی کاظم ساروقی، مردی متدین و ولایتمدار بود که در جوار بقعه مبارکه امامزادگان هفتاد و دو تن ساروق به خواست پروردگار حافظ قرآن شد، ادامه داد:  این نشان دهنده اهمیت شناخت این معجزه قرن به نسل جوان و نوجوان و تبیین اهمیت قرآن و جایگاه ویژه کلام وحی در زندگی امری ضروری است.

 

مخلص الائمه با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره نقش امام خمینی در دوران دفاع مقدس و 6200شهد استان افزود: ایشان در دیدار با اعضای کنگره در سال ۹۸ بر پرداختن به این مهم تاکید کرده و رئیس جمهور نیز با تشکیل بنیاد کربلایی کاظم ساروقی موافق بوده و ما نیز تلاش می کنیم که از شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه لازم را نیز دریافت کنیم اگر هم نشد ما در استان این کار را انجام خواهیم داد.

 

این مقام مسئول به برگزاری جلساتی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در راستای برپایی بنیاد کربلایی کاظم اشاره کرد و گفت: تبادل نظر در رابطه با چگونگی فعالیت در این راستا انجام شده، ما در مجموع مصوبات سفر رئیس جمهور محترم مبلغی را برای راه اندازی این بنیاد نظر گرفته ایم

 

وی با اشاره به اینکه تهیه و تولید سریال کربلایی کاظم در دستور کار است؛ افزود: برای ساخت سریال کربلایی کاظم هم از استان و هم از سازمان صدا و سیما بودجه در نظر گرفته شده است و امید است هر چه زودتر شاهد ساخت و تولید این سریال باشیم.

کد خبر 1222164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha