وحدت شیعه و سنی در هرمزگان مثال‌زدنی است

دوستی گفت: وحدت یکی از مسائلی است که در این استان به شکلی کامل و مثال زدنی میان شیعه و سنی وجود دارد و بایستی برای حفظ و تقویت آن تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، « مهدی دوستی » در نشست با جمعی از علمای شیعه و اهل سنت هرمزگان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم بحث وحدت‌گرایی مطرح بوده است و شخصا در حوزه مدیریتی تلاش کردم هیچ گونه تبعیضی میان افراد و گروه‌ها قائل نشوم.

 

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم میزان تخصیص اعتبارات و تسهیلات به استان در مقایسه با سالیان گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته، گفت: نگاه نظام جمهوری اسلامی به استان هرمزگان و سایر استان‌ها نگاهی تبعیض آمیز نبوده و همواره در راستای توسعه همه جانبه این استان طرح و برنامه وجود داشته است، این برنامه‌ها هم مربوط به یک دولت خاص نبوده و در تمامی دولت‌ها پیگیری شده است.

 

استاندار هرمزگان، چشم انداز چهار تا پنج ساله تبدیل هرمزگان به قطب اول تولید فولاد کشور، تبدیل هرمزگان به قطب اول پالایشگاهی کشور و تولید ۶۱ درصد بنزین کشور در هرمزگان را نمونه‌هایی از نگاه بلند نظام در راستای توسعه استان بر اساس ظرفیت‌های بالای هرمزگان برشمرد و تصریح کرد: ظرفیت‌های کشور به صورت عادلانه، اصولی و بر اساس منطق در سراسر ایران اسلامی توزیع شده تا عدالت برقرار شود.

 

دوستی گفت: در حوزه آبرسانی و آموزش در استان مشکلاتی وجود دارد و تلاش می‌کنیم با بسیج امکانات و ظرفیت‌ها به صورت برنامه‌محور و مطابق نیازسنجی‌های انجام شده در شرق استان و جزیره قشم تنش آبی را کاهش دهیم.

 

وی افزود: مشکل آب در جزیره قشم و روستاهای این جزیره با احداث آبشیرین‌کن مرتفع خواهد شد و تلاش می‌کنیم با اجرای پروژه‌های آبرسانی در دولت سیزدهم بخش قابل توجهی از نیاز آبی مناطق مختلف را حل کنیم.

 

 

 

کد خبر 1222165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha