برگزاری جشن های هفته «وحدت» با همدلی شیعه و سنی دشمن را مایوس می کند

آیت الله دژکام گفت: برگزاری جشن های هفته «وحدت» با حضور و همراهی شیعه و سنی حرکت ارزشمند وحدت آفرین و تقویت کننده وحدت است و دشمن را مایوس می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله «لطف الله دژکام»، در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) که در مسجد اهل سنت شیراز برگزار شد، گفت: در آیه ۲۹ سوره «فتح» بر این موضوع تاکید می شود که حضرت محمد (ص) فرستاده خداست و یاران و همراهانش بر کافران بسیار قوی دل و سخت و با یکدیگر بسیار مشفق و مهربانند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تبریک میلاد پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) ادامه داد: برگزاری جشن های هفته «وحدت» در مسجد اهل سنت در شیراز و حضور شیعیان در این جشن ها نشانه وحدت شیعه و سنی است و زیر پرچم پیامبر گرامی اسلام (ص) قرار داریم.

وی اضافه کرد: حرکت اسلامی مردم در ایران اسلامی با همراهی و هماهنگی تمام فرقه های اسلامی نویدبخش عظمت و شوکت جهان اسلام است و سالیان زیادی است که کفار بر برخی از بلاد مسلمین حکومت یا نفوذ دارند و نماد اصلی این وضعیت اسف بار وضع فلسطین است که در طول این بیش از ۷۰ سالی که فلسطین غصب شده است علمای شیعه در کنار علمای اهل سنت این غصب را محکوم کرده اند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: اینکه علمای شیعه و سنی با غصب فلسطین مخالفت می کردند نشانه این است که امت اسلامی از غرب بلاد اسلام در آفریقا تا شرق کشورهای اسلامی در اندونزی همه یک امت هستند و همه عزت مسلمانان را می خواهند.

وی ادامه داد: برای تقویت عزت و عظمت جهان اسلام باید بیش از همیشه اهل تبعیت از قرآن کریم باشیم زیرا متن مقدس دینی همه مسلمانان است و باید به وظایف خود طبق آیات قرآن عمل کنیم و قرآن می فرماید باید در مقابل کفار یهود که همه رنج های جهان اسلام از آنها ناشی می شود محکم بایستیم در روایات آمده که طغیانی که یهود در آخ الزمان می کند به دست ایرانی ها فرو می نشیند.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه باید مراقب اختلاف انگیزی دشمن باشیم، گفت: در آذربایجان از نظر مذهبی شیعه هستند ولی اختلاف افکنی کار یهود است و آنجا را بر علیه ایران تحریک و در کردستان تحریف می کند و تلاش دشمن در شرق و غرب کشور شلوغ کردن فضاست چون در مقابل ایرانیان قدرتمند کم آورده اند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن های هفته «وحدت» با حضور و همراهی شیعه و سنی حرکت ارزشمند وحدت آفرین و تقویت کننده وحدت است و دشمن را مایوس می کند.

کد خبر 1222340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha