فرهنگسرای بیرجند پلمپ شود

رحیمی با اشاره به افتتاح فرهنگسرای شهر بیرجند همراه با نواقص فنی و ایمنی در سالیان گذشته، گفت: مکاتبه پلمپ فرهنگسرای شهر بیرجند تا تامین مسائل فنی و ایمنی به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی رحیمی ظهر امروز سه شنبه (۱۹ مهر) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: بازرسی های این نهاد در طول سال در سه قالب بازرسی های «برنامه ای، موردی و فوق العاده» انجام می شود.

 

بازرس کل خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد سازمان بازرسی در شش ماهه دوم امسال گفت: در نیمه نخست سال جاری تاکنون گزارش ۳۱ بازرسی برنامه ای، ۲۷ بازرسی موردی، یک مورد بازرسی فوق العاده داشته‌ایم.

 

وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۶ گزارش کیفری مشتمل بر ۲۰ متهم و  ۱۱ گزارش تخلفات اداری مشتمل بر ۱۸ متهم به مقامات قضایی ارسال شده است.
 

رحیمی با بیان عملکرد واحد نظارت همگانی و رسیدگی به شکایت مردمی این سازمان، عنوان کرد: در سال گذشته هزار و ۳۵۹ گزارش و شکایت مردمی واصل و رسیدگی شد که از این تعداد ۹۱۱ مورد شکایت افراد حقیقی و حقوقی، ۴۴۵ مورد گزارش فساد توسط افراد ناشناس و سه مورد گزارش ناقص بوده است که امکان رسیدگی آن فراهم نشده است.

 

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری نیز ۴۵۸ مورد شکایت و گزارش از ناحیه شهروندان واصل شد که ۳۸۴ مورد خاتمه و ۷۴ مورد از طریق واحد نظارت همگانی در حال رسیدگی است.

 

بازرس کل خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری به دنبال حادثه قطار مشهد_یزد، دستور بازرسی فوق العاده این حادثه صادر شد که در مراحل پایانی خود قرار دارد، تصریح کرد: درخصوص تخلفات ساخت و ساز مجتمع تجاری هلال، مقرر شد تا ساخت پارکینگ که از حقوق قانونی و اساسی شهروندان است، اجازه شروع افتتاح داده نشود.

 

وی با اشاره به پیگیری و تعیین تکلیف حدود ۳۵۰ تن میوه باقیمانده طرح تنظیم بازار در عید نوروز گفت: با اقدام به موقع، از تضییع گسترده اموال دولت به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جلوگیری شد.

 

رحیمی رفع موانع و مشکلات اداری در راه اندازی میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری بیرجند و ساماندهی بازار میوه تره بار خیابان غفاری را از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان اعلام کرد و ادامه داد: صدور حکم قلع و قمع ۱۵۰ مورد ابنیه ایجاد شده در اراضی کشاورزی (تغییر کاربری غیرمجاز) در یکی از روستاهای اطراف شهرستان بیرجند طی سه ماه گذشته از دیگر این اقدامات است.

 

بازرس کل خراسان جنوبی انعقاد تفاهم نامه مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان با دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع نیازمندی های آنها در بخش های مختلف، پیگیری درخصوص اعمال امتیاز سهمیه بومی برای داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، پیگیری درخصوص مکلف نمودن پزشکان به انعقاد قرارداد با بیمه های پایه و جلوگیری از واگذاری ۱۰ هکتار از اراضی الحاقی به شهرک فرهیختگان جهت واگذاری به اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه بیرجند را از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان اعلام کرد.

 

رحیمی با اشاره به افتتاح فرهنگسرای شهر بیرجند با نواقص فنی و ایمنی گفت: تخلفات انجام شده در این خصوص مشخص شده است و ۱۰ نفر متهم، به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه دستور برگزاری هرگونه جلسه تا رفع نواقص فنی و ایمنی به شهرداری ابلاغ شده است، تاکید کرد: مکاتبه و درخواست پلمپ این پروژه، تا تامین مسایل فنی و ایمنی فرهنگسرای شهر بیرجند به مراجع قضایی ارسال شده است.

 

 

کد خبر 1222489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha