اختصاص حدود ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رهبری در حوزه بهداشت و درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در سفر رهبری به خراسان شمالی با اختصاص قریب به ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به ۳۳ پروژه حوزه بهداشت و درمان، شاخص‌ها و خدمات سلامت به مردم ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سیدجواد پورنقی» روز سه‌شنبه 19 مهرماه، ضمن گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، اظهارکرد: حوزه سلامت استان با این سفر تحول یافت به طوریکه با توسعه زیرساخت‌های این حوزه از محل اعتبارات سفر، اکنون شاهد ارائه خدمات مطلوب به مردم استان هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد یکی از این پروژه‌ها بود که با 320 تخت مصوب و اختصاص 430 میلیارد ریال اعتبار ساخته شد و به عنوان یک مرکز جامع آموزشی درمانی و پژوهشی با 23 بخش بستریِ فعال در حال حاضر با میانگین  6هزار نفر بستری در ماه به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

 

وی افزود: بخش جراحی قلب باز در بجنورد یکی دیگر از این مصوبات مهم بود که با تجهیزات استاندارد و به روز دنیا و با اعتبار 117 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و با میانگین ماهانه 300 نفر بستری در حال خدمات‌دهی به مردم است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مرکز، بیماران علاوه بر بهره‌مندی از تعرفه خدمات دولتی، دیگر مجبور به تحمل شرایط سخت و هزینه‌های بسیار برای پیگیری درمان خود در استان‌های مجاور و پایتخت نیستند.

 

پورنقی با بیان اینکه نبود مرکز تشخیص سرطان از دیگر کمبودهای حوزه سلامت استان بود که رنجی مضاعف بر درد بیماران سرطانی افزوده بود، گفت: این مهم در سفر رهبری مورد توجه قرار گرفت و با اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار ساخته شد و اکنون خدمات بستری و سرپایی شیمی درمانی-پرتو درمانی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی و تشخیص سرطان با میانگین ماهانه خدمت به 400 بیمار در حال فعالیت است.

 

وی افزود: احداث 12 مركز و پايگاه بهداشتي و درماني شهري و روستايي در مناطق مختلف استان با اعتبار 74 ميليارد ريال، احداث و راه اندازي 17 پايگاه اورژانس جاده اي شهري و روستايي با رقمي افزون بر28  ميليارد ريال و خريد تجهيزات پزشكي بيمارستان‌هاي استان به مبلغ حدود 70 ميليارد ريال، اختصاص 67 میلیارد ریال برای ساخت دانشکده‌های دندانپزشکی و داروسازی نيز از ديگر مصوبات این سفر بود که در راستای خدمات‌دهی به مردم مناطق محروم خراسان شمالی اجرایی شد.

 

سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی ۱۹ مهر سال ۹۱ انجام شد.

 

 

کد خبر 1222653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha