کانون های فرهنگی هنری پل ارتباطی ارکان مسجد باشند

حجت الاسلام نجمی پور با تاکید بر اینکه مساجد نباید جزیره ای عمل کنند، گفت: کانون های فرهنگی هنری باید پل ارتباطی ارکان مسجد "امام جماعت، پایگاه‌ بسیج، هیات امنا و خادم" باشند.

حجت الاسلام احمد نجمی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به 19 مهرماه سالروز سخنان مقام معظم رهبری پیرامون کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: برای ارتباط گیری با نسل جوان، مساجد باید تیمی ورود کرده و جزیره ای عمل نکنند.

 

امام جمعه سربیشه به طرح چهار میم اشاره کرد و ارتباط مسجد، محله، مدرسه و منزل(خانواده) را برای رفع مشکلات و آسیب شناسی مهم دانست و افزود: هر کدام از این چهار رکن در ایجاد ارتباط و رفع مشکلات سهیم هستند؛ نباید فقط برای تربیت فرزندانمان از یکی از این رکن ها توقع داشته باشیم.

 

وی از مساجد به عنوان مرکز روشنگری یاد کرد و افزود: مقام معظم رهبری در ظرفیت های اعلام شده در بیان گام دوم انقلاب ارتباط با نسل جوان را یکی از ظرفیت ها اعلام کردند.

 

وی با اشاره به فتنه های اخیر گفت: متأسفانه شکاف بین نسل جوان و مسئولان، باعث شد دشمنان ورود کرده و جوانان را به کف خیابان ها بکشانند.

 

وی گریزی به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه جامعه، دولت و خانواده اسلامی زد و یادآور شد: ما آنطور که باید نتوانستیم چهار میم مسجد، مدرسه، محله، منزل را به هم متصل کنیم چرا که اهداف دولت و جامعه اسلامی بدون خانواده اسلامی محقق نمی شود.

 

امام جمعه سربیشه از مسجد به عنوان اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق، معنویت و... یاد کرد و افزود: مسجد باید قلب تپنده دنیای اسلام باشد و نقش این نهاد فرهنگی در وحدت و پویایی جامعه بر کسی پوشیده نیست.

 

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه مساجد فقط مکانی برای اقامه نماز نیست، افزود: مساجد محلی برای قضاوت، ایجاد صلح و سازش، قانون گذاری و... است و باید از همه ظرفیت این نهاد فرهنگی بهره برد.

 

به گفته وی مساجد باید در تراز جمهوری اسلامی بوده و همه نهادها شامل نهاد روحانیت، آموزش و پرورش، دانشگاهها و... به مسجد ختم شوند.

 

وی به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایجاد ارتباط با نسل جوان اشاره کرد و گفت: باید نقشه فرهنگی برای محله ها، روستا ، شهر و استان ترسیم کرد.

 

وی با بیان اینکه گام اول انقلاب از مساجد شروع شد، گفت: 97 درصد شهدای دفاع مقدس از مساجد بودند و به جرأت می توان گفت اقبال مردم به مساجد از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

 

امام جمعه سربیشه تأکید کرد: مساجدی که در آن همکاری و اتحاد بین چهار رکن امام جماعت، پایگاه بسیج، خادم و هیأت امنا وجود داشته باشد موفق هستند و کانون مساجد باید این چهار رکن را با یکدیگر ارتباط دهند.

 

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه برخی مساجد الگو بوده و برخی ضعیف و یا متوسط عمل می کنند، گفت: باید مساجد رتبه بندی شوند و نقاط ضعف آنها رفع و نقاط قوت آن ها باید تقویت شود.

 

وی به شکاف بین جوان و حاکمیت اشاره و تأکید کرد: باید برای حل این مشکل ورود کرد و از ظرفیت عظیم مساجد در مسائل فرهنگی استفاده کرد.

 

 

 

کد خبر 1222659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha