سکوت در شرایط کنونی جایز نیست

حجت‌الاسلام بنی‌پولاد با بیان‌اینکه سکوت در شرایط کنونی جایز نیست،گفت: هر کسی که صاحب تریبون است باید توطئه دشمنان و پشت پرده اغتشاشات را برای مردم تبیین و روشن کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،حجت‌الاسلام «علیرضا بنی‌پولاد» امروز(سه‌شنبه، ۱۹ مهر) در جشن هفته وحدت که در مسجد حضرت باباحسن باش‌محله بخش لوندویل بندر آستارا برگزار شد با تبریک هفته وحدت به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: در این شرایط کوتاهی و برخورد نکردن با اغتشاششگران از زهر هم بهتر است.

 

امام جمعه اهل سنت مسجد حضرت باباحسن بخش لوندویل با بیان‌اینکه سکوت در شرایط کنونی جایز نیست، افزود: هر کسی که صاحب تریبون است باید توطئه دشمنان و پشت پرده اغتشاشات را برای مردم تبیین و روشن کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هرکجا که آمریکا وارد شده و لشکرکشی کرده جزء ویرانی و غارت چیزی را شاهد نبوده و نیستیم، تصریح‌ کرد: کشورهای منطقه همچون سوریه، عراق، افغانستان گواه این سخنان است که آمریکا و همدستانشان میلیون‌ها انسان بی‌گناه را در این کشورها کشتند و منابع‌شان را به غارت بردند.

 

حجت‌الاسلام بنی‌پولاد با بیان‌اینکه در شرایط کنونی وحدت و همدلی از نان شب هم واجب است و باید نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه باشیم و آنان را خنثی کنیم، گفت: چنگ زدن به آیات قرآن و تبعیت از ولی‌فقیه طبق فرموده قرآن در شرایط کنونی امری ضروری و واجب است.

 

امام جمعه اهل سنت مسجد حضرت باباحسن بخش لوندویل با اشاره به اینکه آنهایی که در اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر قرآن را آتش زدند جان ما را به آتش کشیدند، ادامه داد: حفظ قرآن، دین و مقدسات دین از جان ما هم واجب است و ما حاضریم کشته شویم اما آیه‌ای از قرآن سوخته نشود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان‌اینکه کسانی که چادر از سر زن مسلمان کشیدند آنان دشمنان امنیت و آرامش و خائنین به ملت‌اند، اضافه‌کرد: در جای جای دنیا به دست سران کشورهای غربی میلیون انسان بی‌گناه و مظلوم قتل عام می‌شوند و در مقابل این جنایت‌ها مدعیان و مجامع دروغین حمایت از حقوق بشر سکوت می‌کنند و نسبت به خون انسان‌ها بی‌تفاوت هستند اما برای خون مردم اواکراین ارزش قائل هستند.

 

حجت‌الاسلام بنی‌پولاد با اشاره به اینکه رسالت همه مسلمانان، دلسوزان اسلام و به ویژه علما و روحانیون در شرایط کنونی سنگین است،خاطرنشان‌کرد: همگان مطمئن باشند دشمن خیر ما مسلمانان را نمی‌خواهد و به فکر منافع خودش است و باید با هوشیاری و بصیرت‌مان توطئه‌های آنان را یکی پس از دیگری خنثی کنیم.

 

*حقوق بشر را پیامبر اسلام احیاء کرد

حجت‌الاسلام «ناصر صالحی» نیز در این مراسم هفته وحدت را تبریک گفت و افزود: خداوند در قرآن کریم از پیامبر گرامی اسلام به بزرگی و عظمت یاد کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بندر آستارا با بیان‌اینکه کشورهای غربی ایران را به نقض حقوق بشر و زن متهم می‌کند، تصریح‌کرد: حقوق بشر و احترام به زن و جایگاه دادن به آن را پیامبر اسلام احیاء کرد.

 

وی با اشاره به اینکه از زن در کشورهای غربی به غیر از کالا بودن چیزی باقی نمانده و خانواده در غرب معنا ندارد و از بین رفته است، تصریح‌کرد: احترامی که زن در جامعه اسلامی دارد هزار مرتبه بالاتر از احترام در کشورهای غربی است و این را ما می‌توانیم با اندکی مطالعه و تحقیق به آن دست پیدا کنیم.

 

حجت‌الاسلام صالحی با بیان‌اینکه دین اسلام کامل‌ترین دین روی زمین است، گفت: اگر به دستورات دین اسلام عمل کنیم هم در دنیا و هم در آخرت به سعادت می‌رسیم.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بندر آستارا با اشاره به اینکه ما در برابر پیامبر اسلام با این همه ویژگی و عظمت وظایفی داریم، ادامه داد: ایمان به رسول خدا و تسلیم در برابر خداوند از وظایف ما است.

 

حجت‌الاسلام صالحی به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: اعتراض شرایطی دارد و آتش زدن اتوبوس انتقال خون اعتراض نیست.

 

امام جمعه موقت بندر آستارا از مسئولین قضائی، امنیتی و انتظامی خواست با افرادی که به کشور و ملت در ناآرامی‌های اخیر آسیب زدند، برخورد قانونی کند.

 

گفتنی است، مولودی‌خوانی از دیگر بخش‌های جشن هفته وحدت در مسجد حضرت باباحسن روستای باش‌محله بخش لوندویل بندر مرزی آستارا بود.

 

 

 

کد خبر 1222729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha