سخنان رهبری مبنی بر تقویت کانون های فرهنگی هنری، رسالت فعالان این حوزه را دوچندان کرده است

خواجه یی با اشاره به بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب(حفظه الله)، گفت: سفارش معظم له مبنی بر ضرورت توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد، علی رغم تبیین اهمیت فعالیت های فرهنگی در مساجد، تکالیف و رسالت فعالان این حوزه را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، « اسلام خواجه یی » در آیین آغاز به کار دوره آموزشی سفیران ولایت که با حضور ۱۱۰ نفر از فعالان فرهنگی مساجد در اردوگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت، به بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) اشاره کرد و گفت: سفارش معظم له مبنی بر ضرورت توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد، علی رغم تبیین اهمیت فعالیت های فرهنگی در مساجد، تکالیف و رسالت فعالان این حوزه را دوچندان کرده است.

 

وی با اشاره به گذشت سه دهه از عمر بابرکت کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: در پی هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با تهاجم فرهنگی دشمن، شورای عالی انقلاب فرهنگی طی مصوبه 304 در تاریخ 18 اسفند سال 71 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت داد تا در جوار مساجد کانون های فرهنگی هنری را با هدف احیای کارکردهای واقعی مساجد و جذب نوجوانان و جوانان به خانه های امن الهی و خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب تاسیس کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ادامه به اهداف برگزاری دوره آموزشی سفیران ولایت و تفاوت های دوره امسال با سال های قبل اشاره و عنوان کرد: دوره کنونی با محوریت معرفی رابطین و سرشبکه های منطقه ای کانون های مساجد استان و انعقاد تفاهم نامه با آنها در حال انجام است.

 

وی با تاکید بر اینکه از این پس حمایت از کانون های فرهنگی هنری منوط به ارائه طرح و برنامه مدون است، بیان کرد: برای هر شهرستان یک سرشبکه و برای هر 10 کانون یک رابط تعیین شده است که کانون ها می توانند طرح های خود را ابتدا به رابط منطقه ای، سپس سرشبکه شهرستان ارائه دهند و در نهایت در کارگروه رشته مربوطه بررسی خواهد شد.

 

خواجه یی با بیان اینکه کانون ها می توانند طرح های خود را در رشته های سرود، تئاتر، هنرهای تجسمی، کارآفرینی، قرآنی، تربیتی ارائه دهند، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری از طرح های قوی و تاثیرگذار حمایت می کند.

 

وی از پیش بینی دوره های آموزشی ویژه رشته های یاد شده در شهرستان های مختلف استان خبرداد و افزود: ماحصل طرح ها و برنامه های کانون ها باید به پربارتر شدن جشنواره های استانی و کشوری منجر شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ظرفیت های فرهنگی به ویژه محصولات مشاغل خانگی کانون ها در قالب نمایشگاه در مصلی های برگزاری نماز جمعه در سراسر استان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

وی با ذکر این نکته که به دنبال انعقاد تفاهم نامه با فنی و حرفه ای جهت برپایی کارگاه های آموزشی مهارت افزایی هستیم، افزود: کمک به اقتصاد و معیشت خانواده ها در محلات و روستاها از اهداف این طرح است.

 

گفتنی است؛ دوره آموزشی سفیران ولایت شامل برگزاری گعده های شهرستانی به منظور فراهم نمودن فضا برای ارائه ایده ها و طرح های رابطین منطقه ای و مدیران کانون ها، برگزاری کارگاه های شبکه سازی، کارآفرینی، تولید خبر، قرآنی، سرود، تئاتر و تربیت با بهره گیری از اساتید استانی، زیارت امامزادگان شاه چراغ و سید علاء الدین حسین(ع) از امروز آغاز و تا جمعه 22 مهر ادامه خواهد داشت.

 

 

 

کد خبر 1222754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha