سفر با ناوگان عمومی خراسان شمالی ۱۰ درصد افزایش یافت

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۷۶۶ هزار و ۵۱۴ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان سفر کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰.۳ درصد افزایش داشته است.

«محمد مشتری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: در نیمه نخست امسال ناوگان عمومی استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ای، 121 هزار و 191 سفر داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال حدود چهار درصد کاهش دارد.

 

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه کاهش میزان سفرها نشان می دهد استقبال مردم از ناوگان اتوبوسی بیشتر بوده است، افزود: در 6 ماهه امسال بیشتر مسافران که به مقصد برون استانی سفر کردند با ناوگان اتوبوسی جابه جا شدند به طوری که در سفرهای برون استانی با ناوگان اتوبوس، حدود 26.7 درصد از کل مسافران را به خود اختصاص داده و همچنین 33.4 درصد از مسافران با مینی بوس در داخل استان جابه جا شده اند.

 

وی گفت: بیش از هفت هزار صندلی در قالب 814 دستگاه ناوگان عمومی در این استان برای خدمات رسانی به مسافران فعال است.

 

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: در این استان هزار و 404 راننده در بخش ناوگان مسافری فعالیت دارند.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت مسافربران شخصی در جاده ها گفت: این مشکل همچنان دامن گیر بخش حمل ونقل مسافری استان است و در این زمینه از مسافران انتظار می رود با خودروهای پلاک سفید مسافرت نکنند.

 

مشتری افزود: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، جابه جایی مسافر با ناوگان سواری پلاک شخصی ممنوع است و فعالیت رانندگان این ناوگان وجاهت قانونی ندارد.

 

 

کد خبر 1222821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha