کانون فرهنگی هنری تراز تربیت کننده نوجوانان و جوانان مومن و انقلابی است

رحیمی گفت: کانون تراز کانونی است که بتواند نوجوانان و جوانان مومن و انقلابی پای کار تربیت کند و ایران قوی را تشکیل بدهند.

«علی رحیمی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین با اشاره به ۱۹ مهر سالروز فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون کانون های مساجد گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات شان به همکاری بسیج، امام جماعت و حضور جوانان اشاره و تأکید داشتند که خوشبختانه جذب جوانان در کانون های فرهنگی هنری اتفاق افتاده و با حضورجوانان  فعالیت های زیادی در حوزه های فرهنگی، ورزشی، تربیتی، آموزشی، علمی و غیره با همکاری بسیج محلات انجام گرفته است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه قزوین ادامه داد: در خصوص امامان جماعت هم باید اتفاقات مهمی انجام بگیرد و بخشی از فرمایشات  مقام معظم رهبری مربوط به روحانیون مساجد است که بر مطالعه، تحقیق و مجهز شدن روحانیون و مسلح شدن آنها به سلاح معرفت و استدلال تأکید دارد.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات شان داشتند «به این کانون ‌هاى فرهنگى هنرى بروید و پذیراى جوان‌ها باشید، با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا» که در این بخش کانون ها به فرمایشات رهبری لبیک گفته اند و امامان جماعت هم باید به این مسله توجه ویژه داشته باشند تا وضعیت مساجد به نقطه ایده آل برسد.

 

رحیمی تأکید کرد: برنامه های کانون های فرهنگی هنری طبق فرامین رهبری، حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مساجد وهمچنین پرهیز از اختلافات در مسجد است که در این موارد علاوه بر برنامه ریزی که کانون ها باید داشته باشند، نهادهای مختلف فرهنگی هم باید حمایت کنند تا برنامه موفقی در سطح جامعه انجام شود.

 

وی توضیح داد: در این خصوص چند سوال پیش می آید که جایگاهی که مساجد در گذشته داشته اند درحال حاضر چگونه است، نقش نهادهای فرهنگی در مساجد چیست، نهادهای دولتی و ارگان های دیگری که در مساجد نقش دارند آیا به درستی وظایف و مأموریت های که در این حوزه تعریف شده است را انجام داده اند و کانون های فرهنگی مساجد هم به تناسب کم کاری این نهاد ها به نقطه مطلوب نرسیده اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه اظهار کرد: با وجود تمامی مشکلات و کم کاری هایی که وجود دارد و برنامه ریزی های که از قبل بوده و هست در کانون های مساجد در خصوص جذب نوجوان و جوانان با فعالیت های رسانه ای و هیئت های مذهبی، برنامه های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و برنامه های میدانی محله محور در حوزه خواهرا ن و برادران در حال انجام است.

 

وی یادآور شد: غفلت از پیام رهبری دور شدن از نقشه راه و نرسیدن به نقطه ایده ال است که باید فرمایشات ایشان را سرلوحه کار و برنامه ها قرارد داد تا مسیری که رهبری برای آینده کشور و مردم مشخص کرده اند برسیم و در تحقق این امر تلاش بیشتر کنیم.

 

زحیمی خاطر نشان کرد:  کانون تراز کانونی است که بتواند در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت کند و اثر گذارخوبی داشته باشد و بتواند نوجوانان و جوانان مومن و انقلابی پای کار تربیت کند و ایران قوی را تشکیل بدهند.

 

کد خبر 1222956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha