توجه به بخش تولید روستاها از مصادیق بهره وری است

زیویار با اشاره به توانمندی های موجود در روستاها در عرصه تولید و اشتغال، گفت: بهره وری با استفاده از ظرفیت های موجود یک توانمندی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فرهاد زیویار» امروز (20 مهر) در جلسه شورای اداری استان، اظهار داشت: یکی از مولفه های بهره وری، استفاده از داشته های موجود و بهینه سازی است که در این راستا باید بر داشته های روستا و بخش تولید در این مناطق سرمایه گذاری کرد.

 

استاندار لرستان با اشاره به توانمندی های موجود در روستاها، افزود: بهره مندی و بهره وری موجود در روستاها با 50 سال گذشته قابل مقایسه نیست.

 

وی با بیان اینکه تولید در بخش روستا و خارج از شهر نمود بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: باید از این توانمندی ها در راستای ایجاد و تقویت اشتغال بهره گرفته شود.

 

زیویار تصریح کرد: زمانی فروش نفت کشور از ۶ میلیون بشکه فراتر می رفت اما عواید آن چندان به حدود ۷۰ درصد روستانشینان تعلق نمی گرفت و عمدتا در زرق و برق زندگی شهری مصرف می شد.

 

استاندار لرستان تصریح کرد: بهره وری با توجه به ظرفیت های ملی و استانی رخ می دهد و باید در رشد ۶.۹ درصدی اقتصاد استان در سالجاری موثر باشد.

 

زیویار اظهار کرد: لرستان در خصوص  آب و انتقال فناوری های نوین، اصلاح و بازسازی شبکه های آب آشامیدنی، راه و زیر ساخت مشکل و نیاز ضروری دارد که دولت طی یکسال گذشته چند ۱۰۰ میلیارد تومان در این خصوص اختصاص داده است.

کد خبر 1223020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha