آیین رونمایی از کتاب«تفسیر مشفّع» مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی در قم برگزار می‌شود

رئیس دفتر حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی از برگزاری آئین رونمایی از کتاب«تفسیر مشفّع» مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام سید محمد مهدی بطحایی در نشست خبری که در خبرگزاری حوزه برگزار شد با اشاره به برگزاری آئین رونمایی از کتاب«تفسیر مشفّع» مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی با حضور آیت الله بوشهری و آیت الله اعرافی اظهار داشت: این مراسم یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ساعت ۱۸:۰۰ در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می شود.

 


فرزند مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی بیان کرد: کتاب تفسیر مشفّع ایشان شامل جلسات تفسیری‌ ایشان در مدت چهار ماه و در 420 صفحه در مسجد امام حسن عسگری(ع) است.

 


وی تصریح کرد: پس از 4 ماه از آغاز تفسیر، متاسفانه ایشان در اوایل شیوع کرونا به این ویروس مبتلا شدند و در بستر بیماری به واسطه عارضه قلبی از دنیا رفتند.

 


رئیس دفتر حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی عنوان کرد: نام تفسیر ایشان از روایت «قرآن شافع مشفع» گرفته شده و حاوی نکاتی از آیه اول 110 سوره بقره است.

 


وی خاطرنشان کرد: ایشان هر شب قبل از شروع جلسه تفسیر روایتی از پیامبر اسلام(ص) می خواند که حضرت می فرمودند« اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ یعنی هنگامی که فتنه ها، هم چون پاره های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید». 

 


حجت الاسلام بطحایی گفت: مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی دارای ویژگی‌های برجسته‌ای همچون تعبد محض و تخلق به اخلاق حسنه، تواضع و تولی و تبری بودند.

 


وی افزود: ایشان همواره به نماز اول وقت و نماز شب و نیز انس با قرآن و اهل بیت(ع)تاکید داشتند و بسیار معتقد بود و حتی در زمان طاغوت و در دوران خدمت سربازی نیز حاضر نشد محاسن خود را بزند و به بیرجند تبعید شد.

 


رئیس دفتر حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی بیان کرد: همچنین بسیار متواضع بود و به عنوان اولین استاندار روحانی بعد از انقلاب در چهارمحال و بختیاری هیچ جایگاهی خاص برای خود قائل نبودند.

 


وی تصریح کرد: آیت الله بطحایی همواره نسبت به مراجعه کنندگان متواضع بودند  علی رغم اینکه استاد تمام دانشگاه تهران و فارغ التحصیل دانشگاه الازهر مصر در دکتری و عضو خبرگان رهبری بودند خود را روضه خوان سید الشهداء می‌دانستند و ارادت فراوانی نسبت به انقلاب و نظام و امام خمینی(ره) و امام خامنه ای داشتند

 


حجت الاسلام بطحایی خاطرنشان کرد: همچنین موضع گیری های بسیار خوبی نسبت به رویدادهای کشور داشت و مردم را به ولایتمداری دعوت می کرد.
وی در ادامه یادآور شد: آیت الله بطحائی ۳۳ مرتبه به حج مشرف شدند و در یکی از این سفرها به عنوان روحانی کاروان هنرمندان کشور بودند و رفتار و منش ایشان باعث شد هنرمندان به ایشان ابراز لطف نمایند.

 


رئیس دفتر حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی با اشاره به تولیدات و آثار این عالم فقید گفت: آثاری چون ندای فطرت، حقوق بشر، فاطمه (س)؛ کوثر رسالت، مهدی (عج)؛ گل ولایت، طریق العباد، تکمله المنهاج، فمنیسم و منشور حکمرانی از منظر امیرالمومنین علی (ع) از تولیدات ایشان است.

 


وی در پایان بیان کرد: مرحوم آیت الله بطحایی گلپایگانی متولد سال 1320 در گلپایگان بوده و در اسفندماه 1398 در سن 78 سالگی درگذشت و در قم آرمید.

کد خبر 1223076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha