ائمه کاملا مهندسی شده سفرای خود را به ایران برای تبلیغ می فرستادند

حجت الاسلام شیری با بیان اینکه امامزادگان زیادی در ایران به واسطه ماموریتی که داشتند یا به دستور امامان و یا برای فعالیت های جهادی و تبلیغی به ایران مهاجرت کردند؛ گفت: ائمه به ایران توجه خاصی داشتند و تقریبا به تمام شهرهای ایران سفرایی فرستادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام «شوزب شیری» شامگاه چهارشنبه (۲۰ مهر) در دوره آموزشی هئیت امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور که در مجتمع آموزشی و فرهنگی امامت برگزار شد؛ با تاکید بر آشنایی هیات امنا بر اشنایی بیشتر با سیره  و فرهنگ امام زادگان بیان کرد: پیامبر گرامی (ص) فرمود: پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد زیارت نمی کند کسی او را مگر غم او را برطرف می سازند.

 

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف گفت: حضرت علی (ع) نیز فرمود: فرزندی از فرزندان من در خراسان دفن خواهد شد و هر کس او را زیارت کند، غم او برطرف می شود. همچنین امام‌مجتبی (ع)، امام حسین (ع)، امام باقر (ع)، امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) ثواب زیارت امام رضا (ع) را معادل هزار حج عنوان فرمودند.

 

وی افزود: امام رضا (ع) نیز فرمود: هر کس من را زیارت کند او را زیارت خواهم کرد، در زمانی که نامه اعمال او را به دستش می دهند لذا مرحوم علامه طباطبایی نیز در خصوص زیارت حضرت رضا (ع) می فرمایند: "در زیارت ایشان حسی است که استخوان را سبک می کند و عم او را برطرف می کند".

 

حجت الاشلام شیری با بیان اینکه زیارت امام رضا (ع) برای انسان شادی آفرین است؛ گفت: امامزادگان زیادی در ایران به واسطه ماموریتی که داشتند یا به دستور امامان و یا برای فعالیت های جهادی و تبلیغی به ایران مهاجرت کردند.

 

وی تصریح کرد: ائمه به ایران توجه خاصی داشتند و تقریبا به تمام شهرهای ایران از جمله، قم، اصفهان، تبریز و .. سفرایی فرستادند و این کاملا مهندسی شده بوده است.

 

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف با بیان اینکه امامزادگان مایه برکت و امنیت دیار ما هستند؛ افزود: امام زادگان‌ مبلغان خاموشی هستند که از جان و مال خود گذشتند و برای تبلیغ دین اسلامی به سراسر دنیا مهاجرت کردند.

 

وی با اشاره به سفر برخی از امام زادگان به کردستان و لرستان؛ گفت: این شهرها به عنوان پناهگاه اهل بیت بودند.

 

حجت الاسلام شیری بیان کرد: برخی از امام زادگان مجبور بودند تا آخر عمر به گونه ای زندگی کنند که شناخته نشوند و برای از بین بردن فاصله طبقاتی رنج ها بردند و برخی ار آنها تبعید و برخی اسیر و به شهادت رسیدند.

کد خبر 1223140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha