لزوم سرمایه گذاری دولت در زمینه فرآوری زرشک/ با توجه به زرشک هزینه درمان مردم کاهش یابد

اسحاقی با بیان اینکه دولت در حوزه فرآوری زرشک سرمایه‌گذاری کند، گفت: ۹۸ درصد از زرشک جهان در خراسان جنوبی تولید می شود؛ امیدواریم دولت با سرمایه گذاری در این حوزه به کاهش هزینه درمان مردم و تامین سلامت مردم کمک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سلمان اسحاقی امروز(21 مهر) در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی زرشک در زیرکوه اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره اتفاقات خوبی در حوزه زرشک استان خراسان جنوبی رقم بخورد.

 

نماینده قاین و زیرکوه در مجلس با تاکید بر توجه به موضوع فرآوری زرشک عنوان کرد: هر میزان که در حوزه فرآوری زرشک و زعفران در خراسان جنوبی کار شود قطعا در هزینه درمان و بهداشت مردم صرفه جویی خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه مردم زیرکوه حافظان و نگهبانان مرز هستند، ادامه داد: سال های بسیاری می گذرد اما خدمات این مردم هنوز دیده نشده است؛ اگر در حوزه فرآوری زرشک سرمایه گذاری کنیم قطعا  به بهبود اقتصاد مردم این منطقه کمک کرده ایم.

 

اسحاقی با تاکید بر اینکه دولت در حوزه فرآوری زرشک سرمایه‌گذاری کند، گفت: 98 درصد از زرشک جهان در استان خراسان جنوبی تولید می شود و امیدواریم دولت با سرمایه گذاری در این حوزه به کاهش هزینه درمان مردم و تامین سلامت مردم کمک کند.

 

حجت الاسلام حسن صباغیان امام جمعه زیرکوه نیز در این مراسم اظهار داشت: معتقد هستم که در توزیع اعتبارات به استان خراسان جنوبی و در استان به شهرستان زیرکوه ظلم شده است و باید این تبعیض ها جبران شود که اگر جبران نشود آه کشاورزان دامن مسئولان را خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه جامعه کثیری از مردم از بحث زرشک رزق و روزی خود را تامین می کنند، افزود: قطب تولید زرشک دنیا شهرستان قاینات و زیرکوه است اما تاکنون برای زرشک کاری انجام نشده و اگر انجام شده بسیار کم بوده است.

 

امام جمعه زیرکوه در پایان عنوان کرد: امروز نیازمند مسئولان فعال، پرکار، انقلابی و جهادی هستیم تا جایگاه مردم را به شان واقعی خود برسانیم.

 

 

کد خبر 1223245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha