۱۶۰ کارشناس متخصص بخش خصوصی در طرح جهش تولید به کارگیری می‌شوند

اسکندری گفت: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و برای پیشبرد اهداف طرح جهش تولید ۱۶۰ کارشناس متخصص بخش خصوصی به کارگیری خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، پیمان اسکندری ۲۱ مهرماه در سومین جلسه طرح جهش تولید با بیان اینکه در سال زراعی جاری سطح ابلاغی کشت محصولات زراعی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کردستان591 هزار هکتار اعلام شده است، اظهار کرد: تاکنون 221 هزار هکتار کشت زراعی انجام شده و این روند به خوبی در استان ادامه دارد.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: تاکنون 17 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ادوات کشاورزی در قالب طرح جهش تولید به استان اختصاص یافته که امیدواریم تا پایان فصل زراعی 311 دستگاه ادوات تخصیص یافته به استان را جذب و در اختیار بهره‌برداران قرار دهیم.

 

 

وی یادآور شد: بیش از 111 هزار لیتر بذرمال توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تامین و وارد استان شده که بین کشاورزان استان توزیع خواهد شد.

 

 

اسکندری با تاکید بر اینکه لازمه افزایش تولید بهره‌گیری از بذور اصلاح شده است، افزود: در سال گذشته 138 هزار تن گندم بذری در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده در استان تولید و در اختیار شرکت‌هتی فراوری بذر قرار گرفته که انتظار داریم کشاورزان از این بذرها در کشت‌های پائیزه خود استفاده کنند.

 

 

وی تصریح کرد: هیچ مشکلی در تامین و توزیع کودهای شیمیایی برای کشت‌های پائیزه نداریم و تاکنون بیش از 50 درصد از سهمیه کودی استان را در بین زارعان توزیع کرده‌ایم.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بر استفاده صحیح و مناسب از کودهای شیمیایی در زراعت های پائیزه تاکید کرد و به کشاورزان استان توصه کرد: برای افزایش تولید بهتر است از سبدهای کودی( اوره، پتاسه و اذته) که توسط کارشناسان بخش تجویز می‌شود بهره بگیرند.

کد خبر 1223377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha