نگاه خاص مدیریت جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به استانهای مرزی

مدیریت جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به استانهای مرزی نگاه خاص و ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان،19 مهرماه یادآور سالروز بیانات رهبری معظم انقلاب پیرامون کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جمع ائمه جمعه و جماعات مساجد خراسان شمالی است.
 

کانون های فرهنگی و هنری با جذب جوانان توانسته اند افسران جنگ نرم را در دل مساجد تربیت کنند.
 

کانون های فرهنگی و هنری در سیستان و بلوچستان جایگاه ویژه و خاص دارند زیرا که سیستان و بلوچستان از نظر موقعیت جغرافیایی با دو کشور جنگ زده افغانستان و پاکستان و کشورهای خلیج فارس هم مرز است که فرهنگ مردمان آن تحت تاثیر غرب است؛ همچنین سیستان و بلوچستان دارای بافت جمعیتی شیعه و اهل سنت است که کار فرهنگی در آن از حساسیت خاصی برخوردار بوده که گاهی کار فرهنگی در استان مایه وحدت می شود و گاهی جدایی را به دنبال دارد که قطعا بر ابعاد اقتصادی و اجتماعی استان سیستان و بلوچستان تاثیر منفی می گذارد.
 

سیستان و بلوچستان با داشتن بیش از هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری یکی از استانهای برتر از نظر کمی در کشور است اما از لحاظ کیفی در شرایط مطلوب قرار ندارند؛ اکثر کانون های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان در روستاها مستقر هستند و این کانون ها به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نیاز دارند که می طلبد با مدیریت جدید ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور این نیاز برطرف شود.
 

در دوران حجت الاسلام ارزانی رئیس پیشین ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، بحث طرح ملی فهما مطرح شده که این طرح در استان سیستان و بلوچستان به طور کامل عملیاتی نشد که دلایل خاص خودش را داشت.
 

باید در طرح ملی فهما، فعالیت های مساجد در سامانه بچه های مسجد در بستر فضای مجازی بارگذاری می شود اما این فعالیت های فرهنگی و هنری براساس آمایش سرزمین طراحی و تدوین نشده بود و کار مسئولان کانون های فرهنگی و هنری را با چالش روبه رو کرده بود.
 

برخی از مسئولان کانون ها شناختی از سامانه نداشتند و نبود زیرساخت های اینترنتی در استان طرح ملی سامانه بچه های مساجد با شکست روبه رو شد.
 

اکنون که حجت الاسلام خدادداده هدایت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور را برعهده گرفته امیدواریم که این بزرگوار نگاه خاص و ویژه به کانون های فرهنگی و هنری استانهای مرزی داشته باشد و هیچگاه کانون فرهنگی و هنری مساجد استان های برخوردار را با سیستان و بلوچستان مقایسه نکند

کد خبر 1223435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha