امت اسلامی ایران با بصیرت، آگاهی و زمان شناسی فتنه اخیر دشمن را ناکام می گذارد

حجت الاسلام غبیشاوی گفت: در اتفاقات اخیر برخی که سربازان دشمن هستند به قرآن، حجاب و مساجد جسارت کردند که باید بدانند امت اسلامی ایران با بصیرت، آگاهی و زمان شناسی فتنه اخیر دشمن را ناکام می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز جمعه (۲۲ مهر) در خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان که در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: وحدت میان مسلمانان و پیروی از سیره و اخلاق نبوی عامل مهم یکپارچه شدن امت رسول‌ الله است.

 

خطیب نماز جمعه آبادان نقشه‌های شوم دشمنان را عامل ایجاد تفرقه میان وحدت مسلمان دانست و افزود: دشمن در سال های گذشته سعی در تفرقه افکنی بین مسلمانان داشته اما هر بار مشت محکمی از امت اسلامی دریافت کرده است.

 

وی با بیان اینکه حجاب از فرایض واجب دینی است و دشمن با رمز عفاف‌زدایی به میدان آمده و درصدد فروپاشی خانواده‌ها و جامعه اسلامی است تصریح کرد: انسان های مومن می بایست با تاسی به اخلاق نبوی در برابر توهین به مقدسات اسلام موضع جدی بگیرند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مقام معظم رهبری به صراحت عنوان کردند که نباید دولت و مسئولان از مسائل اصلی مردم غفلت کنند و درگیر حوادث اخیر شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: رهبری در این دیدار فرمودند جواب اغتشاشگران و مخلان امنیت مردم و نا آرامی های اخیر را خود ملت ایران می‌دهند.

 

امام جمعه آبادان در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، اخلاق را نیاز جامعه امروز دانست و ابراز کرد: مشکلات زیادی در زمینه های مختلف در کشور وجود دارد اما با الگو برداری از سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) از مشکلات عبور خواهیم کرد.

 

وی همچنین به اتفاقات اخیر کشور اشاره کرد و ادامه داد: در اتفاقات اخیر برخی که سربازان دشمن هستند به قرآن، حجاب و مساجد جسارت کردند که باید بدانند امت اسلامی ایران با بصیرت، آگاهی و زمان شناسی فتنه اخیر دشمن را ناکام می گذارد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی اذعان کرد: دولت انقلابی در راستای عدالت محوری گام برداشته و این مهم تحرکات دشمن را بیشتر کرد و ناآرامی های اخیر به واسطه نقشه شوم دشمن شکل گرفته است.

 

وی به هفته پیوند اولیاء و مربیان اشاره کرد و گفت: برای پرورش دانش آموزانی مومن و متعهد، ️مدرسه به تنهایی نمی‌تواند از عهده تربیت کودکان و نوجوان برآید، لذا خانواده‌ها نیز باید در کنار معلمان و مسئولان تعلیم و تربیت باشند.

 

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اصلاح شبکه فاضلاب خوزستان شد و تاکید کرد: این مسئله کمترین خواسته‌ای است که مردم خوزستان دارند؛ در هفته ای که گذشت شاهد اجرای عملیات طرح تکمیلی فاضلاب در آبادان و خرمشهر بودیم که جا دارد از مسئول تحقق این امر مهم تشکر کنم.

 

وی با بیان اینکه تقاضای ما این است که نظارت‌ها دقیق باشد و آن مناطقی که نیاز به تغییر شبکه آب دارند نیز اصلاح شوند یاد آور شد: این پروژه از اقدامات بسیار بزرگ دولت سیزدهم است که با انجام آن شبکه فاضلاب و آب شرب آبادان به استانداردهای لازم خواهد رسید و لازم است طرح شبکه فاضلاب و شبکه آب شرب آبادان همزمان اجرا شود تا شاهد دوباره کاری نباشیم.

 

کد خبر 1223513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha