۴۰ مشکل بخش کشاورزی به شرکت های دانش بنیان معرفی شد

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۴۰ مشکل بخش کشاورزی استان شناسایی شده که برای استفاده از ظرفیت های دانش بنیان در حل آن، به پارک علم و فناوری و مراکز علمی استان معرفی شده است.

«علی بهنام فر» با بیان اینکه ۴۰ مشکل بخش کشاورزی خراسان شمالی به فناوران معرفی شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در استان 30 شرکت دانش بنیان دایر است که از این تعداد، دو شرکت در بخش کشاورزی ثبت شده و فعالیت دارد.

 

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: این شرکت های دانش بنیان در زمینه مبارزه با آفات و بیماری ها و نیز در زمینه تولید کودهای آلی فعالیت دارد که البته تلاش داریم تا شمار شرکت های دانش بنیان در زمینه کشاورزی در استان توسعه یابد.

 

وی گفت: رویکرد ما این است که با هماهنگی و پیگیری های لازم بتوانیم شرکت های دانش بنیان بیشتری در عرصه کشاورزی وارد شوند و بیش از پیش از ظرفیت دانش بنیان و نیز فناوری در حل مشکلات این بخش استفاده کنیم.

 

بهنام فر گفت: اولویت برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی، در زمینه روش های نوین آبیاری، آب و خاک،  زراعی، تولید بذر، گیاهان دارویی و دانه های روغنی  است.

 

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های استان در بخش دام و دامداری باید بهره وری در این بخش افزایش یابد که در این زمینه نیاز است شرکت های دانش بنیان در زمینه اصلاح نژاد فعال شوند تا مشکلات این بخش هم با استفاده از علم و دانش کم شود.

 

 

 

کد خبر 1223639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha