ایجاد ورزش تخصصی در بوستان های زنجان

بازرگان به وجود ۱۸۰ فضای ورزشی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ورزش تخصصی در پارک های زنجان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جواد بازرگان امروز 24 مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: در یک سال اخیر برگزاری 623 مورد همایش خانوادگی و دوچرخه سواری و کوهپیمایی برگزار شده است. برگزاری 300 مورد جشنواره ورزشی، برگزاری 662 مورد مسابقات ورزشی، 10 اردوی تیم ملی، افتتاح چند زمین ورزشی و تجهیز اماکن ورزشی و افتتاح 37 مورد خانه ورزش روستایی عملکرد سازمان ورزش و جوانان استان زنجان در یک سال اخیر است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با یادآوری اینکه 26 مهر به عنوان روز تربیت بدنی نامگذاری شده است، گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی از 26 مهرماه تا 2 آبان برنامه های متنوعی پیش بینی شده است.

 

بازرگان ادامه داد:  170 پرسنل در اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان دو رسالت بر عهده داریم که یکی در حوزه ورزش و دیگری در حوزه جوانان است که در حوزه ورزش؛ ورزش همگانی و قهرمانی در دستور کار قرار دارد.

 

 به گفته وی، برگزاری ورزش همگانی در بوستان های زنجان یکی از رسالت های ما در حوزه ورزش همگانی است و باید بتوانیم با فرهنگ سازی زمینه حضور بیشتر مردم در این ورزش را فراهم کنیم؛ متاسفانه به دلیل کرونا کم تحرکی و زندگی ماشینی 13 میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با یادآوری اینکه تفاهم نامه ای با شورای شهر برای اختصاص بوستان ها به رشته های ورزشی خاص منعقد شده است، گفت: در پارک فناوری زمینه برگزاری ورزش بسکتبال فراهم شده است و در کنار بوستان ها تخصصی، راه اندازی جاده تندرستی در  مجموعه انقلاب و پارک هاشم نژاد برای پیاده روی خانواده ها ایجاد خواهد شد. همچنین در نیمه اول سال برخی رشته ها و جشنواره های ورزشی را در بوستان ها و خیابان ها اجرا کردیم.

 

این مسئول با یادآوری اینکه در بعد قهرمانی استان در 15 رشته ظرفیت دارد  که در صورت وجود سرمایه گذار این قهرمانان را پرورش خواهیم داد، خاطرنشان کرد: 48 رشته ورزشی و 330 هیات ورزشی در استان داریم و ماحصل زحمات هیات ورزشی 600 همایش پیاده روی، 135 مورد اعزام به مسابقات کشوری و 35 مورد میزبانی مسابقات ورزشی است همچنین در 6 ماهه امسال 6500 ورزشکار در زنجان حضور داشتند.

 

بازرگان با اشاره به برگزاری 10 مورد اردوی تیم ملی و مسابقات والیبال نشسته جانبازان گفت: کسب 637 مدال ملی، افتتاح چمن مصنوعی و راه اندازی 37 مورد خانه ورزش روستایی در کارنامه عملکرد سازمان قرار دارد.

 

وی به وجود 180 فضای ورزشی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از حیث زیرساختی در مقایسه با بسیاری از استان ها شرایط خوبی داریم و 90 درصد هیات های ورزشی سالن اختصاصی دارند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به اجرای طرح جام پرچم در روستاها به منظور غنی سازی اوقات فراعت جوانان روستایی اشاره کرد و یادآور شد: 640 تیم مینی فوتبال ثبت نام شدند که 120 تیم بانوان بودند و استارات این طرح در گنبد سلطانیه زده شد.

 

بازرگان با یادآوری اینکه حمایت صنایع از ورزش یکی از خواسته های ورزش و جوانان است و هنوز نتوانستیم صنایع را پای کار بیاوریم، خاطرنشان کرد: امکانات و سالن های ورزشی خوبی در اختیار دستگاه های استان قرار دارد که اغلب در اختیار سازمان است و مدت محدودی از آن استفاده می شود و انتظار داریم این فضاها برای استفاده عمومی اختصاص داده شود.

 

این مسئول به فعالیت51 سمن مجوز دار در استان اشاره کرد و افزود: 12 مرکز مشاوره قبل، حین و بعد ازدواج  انجام می دهند بالاخص پس از ابلاغ مصوبه جوانی جمعیت و خانواده این موارد بیشتر در دستور کار است.

 

وی به دستورالعمل اختصاص 20 درصد اماکن و تالارهای دستگاه های اجرایی در اختیار زوج های جوان برای برگزاری مراسم ازدواج اشاره کرد و افزود: در بخش مشاوره آمادگی داریم به مناطق دورافتاده برای برگزاری دوره کارآموزی در حوزه ازدواج کارشناس اعزام کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان میزان تسهیلات اشتغال پرداختی به جوانان را 11 میلیارد تومان خواند و یادآور شد: برگزاری 150 مورد جشن در هفته جوان، 180 کارگاه ازدواج و تولید 25 اثر انیمیشن و موشن در حوزه خانواده از دیگر اقدامات حوزه جوانان در استان زنجان است.

 

به گفته بازرگان، پیگیری تسهیلات زوج های جوان برعهده سازمان ورزش و جوانان است که 11 هزار و 600 مورد درخواست در نیمه اول امسال داشتیم که 48 درصد محقق شده است.

 

وی ادامه داد: احداث خانه جوان، برگزاری سه شنبه ها با جوانان و نشست های تخصصی و برگزاری دوره های توانمندی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از دیگر اقدامات این مجموعه است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به برنامه های هفته تربیت بدنی در استان اشاره کرد و افزود: دیدار با امام جمعه، گلباران مزار شهدا، افتتاح چمن های مصنوعی، ورزش صبحگاهی با حضور دستگاه های مختلف، اردوی فر هنگی ورزشی، سخنرانی مدیران ورزشی در خطبه های نماز و جلسه با مجمع نمایندگان استان و برگزاری برنامه های ورزشی در بوستان ها و مراکز شهر زنجان با حضور 14 هیات ورزشی از 26 تا 29 مهرماه به مدت چهار روز برای این هفته پیش بینی شده است.

 

وی در خصوص استادیوم 15 هزار نفری زنجان نیز گفت: ساخت این پروژه یک مدت طولانی راکد مانده است از اینرو پیمانکار این پروژه تغییر داده شد و پیمانکار جدید 84 میلیارد تومان برای تکمیل آن پیشنهاد داده است.

کد خبر 1223868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha