طرح شجره طیبه از طرح های ماندگار امداد و از باقیات صالحات است

مومنی با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه در استان گفت: این طرح از طرح های ماندگار امداد و از باقیات و صالحات است.

«مجید مومنی» با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه در استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در ﻃﺮح ﺷﺠﺮه ﻃﯿﺒﻪ ﺑﺎﻏﺪاران یک یا چند درخت را در قالب زکات مستحبی پلاک گذاری نموده و ﺛﻤﺮه درﺧﺘﺎن را ﺑﺎ ﻧﯿﺖ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪان در اﺧﺘﯿﺎر افراد نیازمند ﻗﺮار ﻣﯽ دهند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به مشارکت گسترده باغداران این استان در طرح شجره طیبه افزود: طرح شجره طیبه و پلاک‌کوبی به‌عنوان یک کار ابتکاری و خداپسندانه  طی چند سال اخیر در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور و با استقبال خوب از سوی باغداران و کشاورزان استان همچنان با قوت ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: مشارکت مردم در انجام این گونه برنامه‌های مذهبی و اجتماعی عام‌المنفعه نقش مهمی در اجرای طرح‌های مختلف و به‌ویژه محرومیت‌زدایی دارد.

 

این مقام مسئول بزرگترین دارایی هر کشور را سرمایه اجتماعی آن کشور دانست و اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی مهمترین مولفه آن است که این مولفه منجر به تعاون و مشارکت اجتماعی می‌شود .

 

مومنی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی و مشارکت مردمی منجر به ایجاد توازن و عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی می‌شود، خاطر نشان کرد: کمک به محرومین و نیازمندان از دستورات دین مبین اسلام است و همگان باید در این راستا به هر روشی که می توانند گام بردارند.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش شجره طیبه با مشارکت باغداران و کشاورزان نیکوکار شهرستان ساوه، بیان کرد: ما سپاسگزار باغداران و کسانی که در راه تولید کشور تلاش می‌کنند هستیم؛ کسانی که زکات خود را پرداخت می‌کنند با خداوند معامله می‌کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: زکات پردازان و کسانی که در این مسیر تلاش می‌کنند باید به خود ببالند چه خوب است که انسان سالیانه به نیت خود و خانواده خود و ائمه معصومین در طرح شجره طیبه شرکت و درختی بکارد.

کد خبر 1223901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha