سیستم صوتی اعلام ایستگاه در ناوگان اتوبوسرانی تقویت شود

فرهمندی گفت: بیش از ۵۰ درصد از اتوبوس‌ها سیستم صوتی اعلام ایستگاه فعال ندارند لذا پیگیری خواهیم کرد تا سیستم صوتی اعلام ایستگاه در ناوگان اتوبوسرانی تقویت یا نرم‌افزاری دراین خصوص برای استفاده نابینایان طراحی و آماده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «ایمان فرهمندی» امروز یکشنبه (۲۴ مهر) در نشست صمیمی شهردارمشهد با جامعه نابینایان، افزود: بسیاری از نقاط شهر خوانا نیست و حتی افراد بینا نیز در پیدا کردن آدرس مشکل‌ دارند، حال تصور کنیم این وضعیت برای یک فرد نابینا چگونه است؟

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص درخواست جامعه نابینایان برای نصب سیستم صوتی اعلام ایستگاه در ناوگان اتوبوسرانی اظهار کرد: بخشی از حمل‌ونقل عمومی برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده اما قطعاً نیاز به بهسازی و توسعه دارد و تلاش ما این است تا زیرساخت‌های آن فراهم شود.

 

فرهمندی اضافه کرد: کار‌های مطالعاتی برای اعلام صوتی ایستگاه‌ها انجام‌ شده است ودرکنار صوتی کردن ایستگاه‌ها، می‌توان از نرم‌افزارهای هوشمند تلفن همراه برای نابینایان جهت اعلام ورود اتوبوس به ایستگاه نیز بهره برد. متأسفانه اکنون بیش از 50درصد از اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی فاقد سیستم صوتی اعلام ایستگاه هستند که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: درمجموع سیاست شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری این است که همه شهر برای همه شهروندان باشد و امیدواریم بتوانیم در حد توان آن را محقق کنیم.

کد خبر 1223974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha