ایران ۶ درصد تلفات بلایای طبیعی جهان را به خود اختصاص داده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز، ششمین کشور زلزله‌خیز و چهارمین کشور سیل‌خیز در جهان است، در حالی ۶ درصد تلفات بلایای طبیعی جهان را به خود اختصاص داده است که فقط یک درصد جمعیت جهان را دارد.

دکتر مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، با اشاره به اینکه در ایران، ۲۰ تا ۲۵ مهر هفته کاهش بلایای طبیعی است، گفت: این روز فرصتی برای برجسته کردن پیشرفت‌های حاصل شده در کشورها در کاهش آسیب پذیری ناشی از بلایا و تلفات جانی، اقتصادی و سلامتی است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: همکاری بین‌المللی در قالب کمک‌های توسعه رسمی (ODA) و ظرفیت‌سازی برای تاب‌آوری در برابر بلایا در واکنش به رویدادهای شدید آب و هوایی و سایر بلایای طبیعی و غیرطبیعی لازم است.

 

دلاوری ادامه داد: اخیرا بلایای طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی در بیشتر کشورها در حال افزایش است که افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد، به همین منظور آمادگی همه کشورها در برابر خطراتی که بلایای طبیعی و غیرطبیعی ایجاد می کنند و اقدام درست در زمینه کاهش این خطرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: طبق آمار موجود، سه درصد از مجموع شهرهای ایران در نواحی کم خطر قرار دارند؛ از ۴۳ مورد حوادث غیر مترقبه ممکن در کل جهان حدوداً ۳۲ مورد آن در کشورمان ایران تجربه شده است که شایع‌ترین این حوادث زلزله، سیل، خشکسالی، فرونشست زمین، آفات محصولات کشاورزی دامی و آتش‌سوزی جنگل‌ها است.

 

مهدی دلاوری اظهار داشت: ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز، ششمین کشور زلزله‌خیز و چهارمین کشور سیل‌خیز در جهان است، در حالی ۶ درصد تلفات بلایای طبیعی جهان را به خود اختصاص داده است که فقط یک درصد جمعیت جهان را دارد.

کد خبر 1224055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha