۲۰۲ دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستان خدمات حمایتی و درمانی رایگان دریافت کردند

محمدی از اجرای طرح خدمات حمایتی، درمانی و دارویی رایگان برای ۲۰۲ دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان کردستان خبر داد.

«طالب محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: طرح خدمات حمایتی و درمانی با تایید 212 پرونده برای 185 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سال تحصیلی 1401-1400 اجرا شد.



رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه خدمات حمایتی در مقاطع پیش دبستانی، آمادگی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه می‌شود، افزود: دانش‌آموزان تلفیقی نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.


وی عنوان کرد: این خدمات شامل جراحی کاشت حلزون شنوایی، تعمیر یا تعویض قطعات پروتز کاشت حلزون، خدمات پاراکلینیک، هزینه‌های جراحی، داروهای مستمر، بستری، خدمات بیمارستانی، کفش وکفی طبی، واکر، ویلچر و دندانپزشکی برای دانش آموزان واجد شرایط می باشد که خانواده های آنان بضاعت مالی کافی در تأ مین هزینه های درمان و دارویی را ندارند.




محمدی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، تصریح کرد: آنان ازاین طریق می توانند بر محدودیت های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی هایشان است، دست پیدا کنند.




وی ادامه داد: این خدمات با هدف ایجاد، تقویت فرصت‌های برابرو رعایت عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه اجرمی شود و دانش آموزانی که بیمارهای مادام العمر دارند و باید داروهای خاص مصرف کنند تا اتمام دوران تحصیل داروهای مورد نیاز را بصورت رایگان دریافت می‌کنند.




 محمدی با بیان اینکه آموزش و سلامت از حقوق اساسی انسان‌ها محسوب می‌شود و دستیابی به سطوح بالاتر از آن به لحاظ کیفی در بیشتر افراد جامعه هدفی عمده به حساب می آید، افزود: توجه به تامین و توسعه سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان امری مهم و ضروری است.




 رییس آموزش و پرورش استثنایی‌ کردستان گفت: اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانش‌آموزان نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

 

کد خبر 1224243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha