همکاری‌های بانکی، مبادلات تجاری ایران و قطر را گسترش می‌دهد

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به زمینه‌های متنوع همکاری بین ایران و قطر گفت: با توسعه روابط پولی و بانکی تهران – دوحه حجم تجارت میان دو کشور رشد چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن رضایی در ادامه سفر به دوحه و دیدارهایش با مسئولان قطری، با شیخ محمد بن حمد آل ثانی وزیر صنعت و تجارت قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

معان افتصادی رئیس‌جمهور در این دیدار با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در سال‌های گذشته همواره رو به افزایش بوده است، گفت: حجم مبادلات اقتصادی و تجاری ایران و قطر باید با سرعت بیشتری افزایش یابد و برای تحقق این هدف توجه به همه ظرفیت‌ها ضروری است.

 

رضایی بازار کشورهای منطقه را وسیع و دارای پتانسیل‌های متعدد برشمرد و خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند در زمینه ترانزیت کالا به قطر از راه‌های مختلف از جمله ایجاد بنادر مشترک نقش موثری ایفا کند.



وزیر صنعت و تجارت قطر نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های مشترک تهران – دوحه در زمینه‌های مختلف صنعتی و تجاری گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک به توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور منجر خواهد شد.



شیخ محمد بن حمد آل ثانی افزود: فرصت‌های فراوانی برای افزایش تجارت و مبادلات میان ایران و قطر وجود دارد که باید با استفاده از این فرصت‌ها به تحقق روابط حداکثری فیابین کمک کرد.

کد خبر 1224555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha