ضرورت حمایت از سینماگران جوان/ بحث تمرکززدایی در فعالیت‌های سینمایی را به شکل ویژه دنبال می‌کنیم

ایل‌بیگی با بیان اینکه درتلاش هستیم طی تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد می‌شود بحث گسترش وتوسعه سینمایی را دنبال کنیم گفت: سازمان سینمایی در این دوره تمرکز خود را بر فعالیت‌های سینمایی در شهرهای مختلف گذاشته و بحث تمرکززدایی را به شکل ویژه در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حبیب ایل‌بیگی امروز در برنامه «مهر سینمای ایران» که در سینما ساحل اهواز برگزار شد، با اشاره به برنامه «مهر سینمای ایران» اظهار کرد: این برنامه بناست از این به بعد هر ساله در مهرماه و در استان‌های مختلف به منظور قدردانی، تقدیر و معرفی فعالان و پیشکسوتان سینمای کشور برگزار شود.

 

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سازمان سینمایی در این دوره تمرکز خود را بر فعالیت‌های سینمایی در شهرهای مختلف گذاشته و بحث تمرکززدایی را به شکل ویژه در دستور کار دارد افزود: حضور در شهرها و مراکز استان‌ها از برنامه‌های سازمان سینمایی است.

 

وی اضافه کرد: در 6 ماه اول سال جاری، رئیس سازمان سینمایی به همراه سایر اعضای مجموعه در 11 استان حضور پیدا کرده و در این سفرها با سینماگران، سینماداران، مؤسسات فیلم‌سازی، اعضای سینمای جوان، مراکز و آموزشگاه‌های سینمایی، مسئولان و ... دیدارهایی را داشته است.

 

ایل‌بیگی با اشاره به اینکه سعی ما بر این است طی تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد می‌شود بحث گسترش و توسعه سینمایی را دنبال کنیم ادامه داد: در 6 ماه دوم نیز رئیس و سازمان سینمایی به همراه مجموعه مدیران برای شنیدن نقطه‌نظرات، طرح‌ها و ایده‌های فعالان و عوامل حوزه سینما و به خوزستان سفر می‌کند.

 

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم سایر مدیران استان را هم در این حوزه همراه کنیم و اقدامات و سرمایه‌گذاری مشترکی با سازمان سینمایی و استانداری داشته باشیم و بتوانیم گام‌هایی برای توسعه سینمای استان برداریم.

 

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه باید قدردان کسانی باشیم که در این حوزه تلاش می‌کنند و سینمای پرافتخار ایران را ساختند و باعث برافراشته شدن پرچم کشور می‌شوند اذعان کرد: در دیدارها و جلسات و سفرهایی که داشتم، نگاه مردم، هنرمندان و مسئولان دیگر کشورها در قبال سینمای ایران باعث مباهات است.

 

وی بیان کرد: پیش از انقلاب تعداد زیادی از هنرمندان و پیشکسوتان خوزستان در سینمای آماتور که سینمای آزاد بود، حضور داشتند و با امکانات کمی فعالیت می‌کردند ولی بعد از انقلاب با تاسیس انجمن سینمای جوان در سراسر کشور و مراکز استان‌ها، تعداد زیادی سینماگر در استان‌ها پرورش یافته و هر سال در هر دوره از جشنواره فیلم فجر شاهد حضور چهره‌های ارزشمندی هستیم که به سینمای حرفه‌ای ورود پیدا کردند.

 

ایل‌بیگی عنوان کرد: از سوی دیگر در کنار پیشکسوتان، شاهد حضور نسل جوان‌تری در حوزه سینما هستیم که با پشتیبانی ما و اهالی سینما، باید آنها را برای حضور جدی‌تر، ناامیدنشدن و تلاش بیشتر برای ساختن فیلم، آموزش دادن و تربیت نیروهای متخصص حمایت کرد.

 

وی ابراز کرد: برنامه مهر سینمای ایران قرار است متفاوت‌تر از سایر جشنواره‌های فیلم و سینما اجرا شود؛ به این صورت که در جشنواره‌ها همیشه فیلم‌سازان، بازیگران و بخشی از عوامل فنی مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند ولی بسیاری از حوزه‌ها کمتر دیده می‌شود که بنا داریم در این برنامه از بخش‌های فنی استودیویی، پست پروداکشن، آموزشگاه‌ها، سینماداران و مراکزی که کمتر در سینما دیده می‌شوند در کنار توجه به فعالان سینمایی تقدیر کنیم و به نوعی پاسداشتی از کلیت سینمای ایران داشته باشیم.

 

امین سپهریان نیز خاطر نشان کرد: برنامه «مهر سینمای ایران» ایده و طرحی از سازمان سینمایی است که در سال‌های گذشته با نام «سینما سلام» اجرا می‌شد و امسال به دلیل همزمانی روز ملی سینما با اربعین، با عنوان مهر سینما به منظور تجلیل از عوامل حوزه سینمایی و پیشکسوتان در مهرماه در سطح کشور برگزار می‌شود.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یاد آور شد: برای شناسایی و معرفی و تقدیر از عوامل سینمای استان، شورایی تشکیل و فعالیت‌های سینمایی استان در سال 1400 بررسی شد و بهترین‌ها و فعال‌ترین‌های حوزه سینما معرفی شدند و در این راستا تلاش کردیم تمام استان و همه شهرهای استان دیده شود.

 

وی در پایان ضمن قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت مهر سینما، از افتتاح هنرستان دخترانه هنرهای زیبای استان در رشته سینما با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش استان خبر داد.

 

در پایان از سینماداران و سینماگران، پیشکسوتان و عوامل سینما در خوزستان تقدیر شد.

 

کد خبر 1224561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha