کاهش اعتماد اجتماعی راهکار دشمن برای مقابله با نظام است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل کاهش اعتماد اجتماعی را راهکار دشمن برای مقابله با نظام دانست و گفت: حرمت ها در جامعه باید حفظ شود تا سرمایه های اجتماعی حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در یکصدمین نشست شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل گفت: سلب و کاهش اعتماد اجتماعی، راهکار دشمن برای تقابل با نظام است، در این خصوص از یک سو باید با ناکارآمدی‌ها مقابله کنیم و از سوی دیگر در مقابل دسیسه‌های دشمن هوشیار باشیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: باید از ظرفیت افراد مورد اعتماد و وثوق جامعه از جمله نخبگان علمی و فرهنگی و رسانه ای، علمای متدین و باسابقه حوزه های علمیه و همچنین خیرین به عنوان سرمایه های مهم اجتماعی برای فرهنگ سازی موضوعات مهم در جامعه بهره گیری شود.

 

وی ادامه داد: کاستی ها و نگرانی هایی در موضوعات اقتصادی و فرهنگی در کشور وجود دارد ولی باید نیازهای مهم کشور احصا و اولویت بندی شود تا بدانیم بر اساس اولویت، نیازمندی های کشور در کدام بخش است، سپس از پتانسیل این سرمایه های اجتماعی برای توضیح و تبیین مسائل و رسیدن به راهکار لازم استفاده شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: حرمت ها در جامعه باید حفظ شود تا سرمایه های اجتماعی حفظ شود و وظیفه ما مسئولین در قبال شکسته شدن حرمت ها درجامعه این است که نظرات نخبگان و کارشناسان و علما را سبک نشماریم و در مورد نظرات و سخنان و توصیه های آنان تبیین و روشنگری لازم صورت پذیرد.

 

وی یاد آور شد: سرمایه اجتماعی مهم‌ترین دارایی یک کشور است و باید با نارسایی‌ها مقابله کرده و در مقابل نقاط قوت، فرصت‌ها و موفقیت‌ها را هم مطرح کنیم. 

 

کد خبر 1224565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha