عملیات اجرایی طرح‌های پیشران کردستان با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری آغاز شد

خلیقی گفت: عملیات اجرایی طرح های پیشران از جمله طلای سقز، پتروشیمی بیجار و فولاد زاگرس قروه با بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری آغاز شده است.

بختیار خلیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح در سطح استان برای 6 هزار و 100 نفر اشتغال ایجاد می‌شود، اظهار داشت: طرح توسعه طلای سقز، پترو شیمی بیجار و فولاد زاگرس قروه از پروژه های قابل توجه در این راستا هستند.



مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در حال حاضر کردستان در زمینه وصول حقوق معادن رتبه نخست کشور را دارد، افزود: 15 درصد از درآمد معادن به استان باز گردانده می شود.



وی اضافه کرد: 145 پروانه اکتشاف معادن و پنج گواهی کشف با اشتغال اسمی پنج هزار و 21 نفر و اشتغال واقعی سه هزار و 668 نفر در این استان صادر شده است.



خلیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان 349 واحد دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد، ادامه داد: 210 واحد از این تعداد فعال، 7 واحد در حال تجهیز و 132 واحد غیر فعال است.



وی گفت: ایجاد زنجیره ارزش در بخش معدن از معدن تا محصول نهایی با هدف جلوگیری از خام فروشی و توسعه و تکمیل زیرساخت‌های معدنی از اولویت‌های سازمان صمت است.

 

کد خبر 1224567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha