نهادینه شدن امر به معروف ونهی از منکر  بستر سلامت جامعه است

حجت الاسلام قدرتی با بیان اهمیت ترویج و نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهي از منكر يك امر واجب الهي است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین « مهدی قدرتی» امروز (26 مهر) در دیدار به دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان اظهار داشت: سلامت جامعه به امر به معروف و نهي از منكر بستگي دارد و به وسيله اين مهم جامعه اصلاح مي شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به رهنمود های رهبر معظم انقلاب در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، افزود:  همان گونه كه مقام معظم رهبري فرمودند همه بايد نسبت به اين 2 فريضه واجب الهي احساس مسئوليت كنند.

 

وی با بیان اینکه  امربه معروف و نهي از منكر يك واجب الهي است، ادامه داد: در قرآن به صراحت از آن ياد شده و در روايات و احاديث فراواني هم بر اهميت اين مهم پرداخته شده است تا جايي كه امام باقر(ع) مي فرمايند: اگر امر به معروف و نهي از منكر در يك جامعه اي احيا شود راه ها امن مي شود، كسب ها پررونق مي شود، رزق ها حلال مي شود و امنيت در جامعه حاكم مي شود.

 

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: جامعه اي كه در آن امر به معروف و نهي از منكر به درستي انجام شود به طور قطع چنين جامعه اي بسوي سعادت و رستگاري و پيشرفت حركت خواهد كرد و طبيعي است در جامعه اي كه اين 2 فريضه مهم به حيطه فراموشي سپرده شود، رفته رفته آن جامعه انسجام و يكپارچگي اجتماعي خودش را از دست خواهد داد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه تلاش های خوبی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان انجام شده است، افزود: انعکاس بیشتر این دستاوردها در رسانه ها ضروری است.

 

وی اظهار کرد: در تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، در ادارات، تشکل های غیردولتی، هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی، اصناف و... لازم است با برنامه ریزی صحیح اقدام شود که در عملکرد نتیجه بخشی داشته باشد.

کد خبر 1224669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha