۵۴ درصد جمعیت استان زنجان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند

شیویاری با اشاره به اینکه ۵۴ درصد جمعیت استان زنجان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند، گفت:  این بیمه در حال حاضر با ۴۸۵ موسسه و مرکز ارائه کننده خدمات درمانی و دارویی، پزشک و آزمایشگاه و ۸۴ مرکز بهداشت روستایی در سطح استان قرارداد همکاری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان یعقوب شیویاری امروز 26 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 54 درصد از جمعیت استان زنجان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

 


 به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، خدمات این بیمه در قالب پنج صندوق ارائه می‌شود و یک صندوق با نام بیمه بیماران خاص و صعب‌العلاج هم تاسیس خواهد شد.

 


وی اضافه کرد: 868 بیمار خاص که اغلب بیماران ام اس هستند، از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند و این بیمه در حال حاضر با 485 موسسه و مرکز ارائه کننده خدمات درمانی و دارویی، پزشک و آزمایشگاه و 84 مرکز بهداشت روستایی در سطح استان قرارداد همکاری دارد.

 

 

این مسئول با یادآوری اینکه میانگین روزانه هزینه ایجاد شده در مراکز درمانی استان برای بیمه سلامت یک میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: 80 درصد از این مبلغ در مراکز بستری و مابقی در مراکز ارائه کننده خدمات سرپایی هزینه می‌شود.

 

 

شیویاری ادامه داد: هر چند بر اساس قانون بیمه سلامت در ازای نسخه الکترونیکی مجاز به پرداخت هزینه است، ولی در موارد خاص از جمله بروز اختلال، نسخ دستی هم پذیرفته می‌شوند.

 


مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تاکید بر پیگیری تخلفات به دلایل مختلف از جمله بروز اختلالات اینترنتی افزود: طی چند هفته گذشته هم این پیگیری انجام و با متخلفانی که با وجود داشتن قرارداد، اقدام به ارائه خدمات به صورت آزاد می‌کردند برخورد شده و خواهد شد و در این رابطه بیمه‌شدگان می‌توانند با ارائه گزارش تخلفات، سازمان را کمک کنند.

کد خبر 1224688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha