یک هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی در سال تحصیلی جدید فعال است/ مجوز احداث ۳۷ زمین چمن مصنوعی در مدارس ایلام اخذ شده است

درویشی با بیان اینکه مجوز احداث ۳۷ زمین چمن مصنوعی در سطح مدارس نقاط مختلف استان دریافت شده است، گفت: ۳۰۶ نفر از همکاران و معلمان در بخش تعیین تکلیف و الزام قانونی نیروی انسانی در آموزش و پرورش ایلام ساماندهی و جذب شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل آموزش و پرروش استان ایلام، عصر امروز(۲۶ مهرماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، اظهار کرد: امسال بازگشایی مدارس و پروژه مهر، از دوم مهرماه به بیست و سوم شهریور ماه منتقل شد برای اینکه مسأله بازگشایی مدارس در استان تا مهرماه، پایش و بازبینی شود.

 

« علی درویشی» با بیان اینکه سه گروه کشوری بازرسی از وزارت آموزش و پرورش در این ایام  ۶۵ واحد آموزشی استان را مورد ارزیابی و پایش قرار دادند، افزود: استان ایلام در زمینه ثبت‌نام پایه اول ابتدایی و همچنین در زمینه توزیع کتب درسی رتبه اول کشور را کسب کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث جذب نیروی انسانی۳۰۶ نفر از همکاران و معلمان در بخش تعیین تکلیف و الزام قانونی  نیروی انسانی ساماندهی و جذب شده است، ابراز کرد: در پروژه مهر برای اولین بار یک کاروان تجهیزاتی با حدود ۱۴ میلیارد تومان تجهیزات کمک آموزشی و آموزشی در سطح استان برای هنرستان های استان راه اندازی تامین و توزیع شد که نقش مهمی در توسعه و تجهیز فعالیت های آموزشی خواهد داشت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه در زمینه ایزوگام مدارس استان در این بخش مشکل داشتند تا حدود چهل هزار متر  ایزوگام مدارس در سطح استان انجام شد، یادآور شد: امسال بیش از ۱۳۰۰ واحد آموزشی در سطح استان فعال در سال تحصیلی است و پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در استان ۹۹ درصد است که ایلام در این زمینه رتبه اول کشور را دارد.

 

درویشی بیان کرد: ۱۰ کلاس درس یک نفره در سطح استان وجود دارد که یک معلم و یک‌ کلاس و یک مدرسه در نقاط دوردست و عشایری استان که یک دانش آموز دارند فعالیت می کنند و معلم این مدارس تامین شده است، افزود: در حال حاضر ۷۳ کلاس درس دارای سه دانش آموز و کمتر در استان فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه امسال به همت همکاران پروژه مهر زودتر آغاز شد، ابراز کرد: برنامه درسی دانش آموزان قبل از مهرماه و در پانزدهم شهریور ماه در سطح مدارس استان تدوین شده که نقش مهمی در راستای ساماندهی مناسب برنامه‌های درسی دانش آموزان در ابتدای مهرماه داشته است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه سرویس مدارس مناطق عشایری و روستایی در سطح استان رفع شده  است، گفت: مجوز احداث ۳۷ زمین چمن مصنوعی در سطح مدارس نقاط مختلف استان دریافت شده است و در حال حاضر ۲۵ زمین چمن آماده نصب چمن است و ۱۲ چمن نیاز به مساعدت دارد که نیاز است با تخصیص اعتبارات لازم راه اندازی شوند.

 

درویشی بیان کرد: در بحث اربعین حسینی آموزش و پروش نیز پای کار بود و تمام واحد‌های آموزشی در مسیر تردد زوار در خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی خدمات رسانی کردند و به صورت میانگین در شبانه روز به حدود ۲۵۰۰ نفر در ایام اربعین در مدارس خدمات رسانی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هشت موکب در سطح استان و در مسیر تردد زوار به همت آموزش و پرورش راه اندازی شده بود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در حوزه تامین امکانات و سرویس برای دانش اموزان استثنایی و همچنین اعتبار لازم برای راه اندازی زمین چمن های مصنوعی نیازمند اختصاص اعتبار است.

کد خبر 1224700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha