ضرورت ترویج عملی فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه

عباسی با بیان اینکه دشمنان با شیطنت‌های مداوم خود به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه کمرنگ کنند گفت:ترویج عملی فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، «اسدالله عباسی» عصر امروز(سه شنبه، ۲۶ مهر) در جلسه شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت،با بیان اینکه مردم استان گیلان خالق حماسه‌های ماندگاری مانند حماسه بی نظیر ۸ دی هستند، اظهار کرد: شهدای گیلانی برای دفاع از میهن اسلامی و مقابله با هرگونه فتنه، از جان خود گذشتند و پای این انقلاب ایستاده اند.

 

استاندار گیلان با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «با هوشیاری، بصیرت مردم و ایستادگی جامعه اسلامی، دشمنان باید آسیب زدن به درخت تنومند نظام اسلامی را با خود به گور ببرند» گفت: ترویج عملی فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه ضروری است.

 

وی با تاکید بر اینکه جامعه امروز به آموزه‌ها و معارف فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند است تصریح کرد: اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین برای رسیدن به قله‌های پیشرفت ضرورت دارد.

 

عباسی همچنین تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و، دیدار با آنان را مایه افتخار و قوت مسئولان دانست و اضافه کرد: می بایست قدردان صبر خانواده شهدا و ایثارگرانی باشیم که میراث داران واقعی انقلاب هستند.

 

وی دیدار با خانواده شهدا را دارای اثر معنوی و گره گشایی در بسیاری از مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان با شیطنت‌های مداوم خود به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه کمرنگ کنند.

 

عباسی مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت را محتوای ارزشمندی برای تحقق جهاد تبیین دانست و خاطر نشان کرد: افکار، رفتار و اعمال ما باید بر اساس فلسفه فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

 

وی بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت‌های ارزشمند خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر برای رشد و توسعه کشور تاکید کرد و ادامه داد: مسئولیت‌ های ما یک امانت است و باید در قبال این مسئولیت ها پاسخگوی خداوند و شهدای عزیز باشیم.

 

عباسی با اشاره به اینکه فرزندان شهدا و ایثارگران یادگاران انقلاب اسلامی هستند گفت: اولویت دولت سیزدهم بکارگیری از ظرفیت‌های جامعه ایثارگری است و ما نیز این مهم را در استان گیلان دنبال می‌کنیم.

 

 

*ایثارگران در صف اول روشنگری و آگاهی بخشی جامعه هستند
«حسن حبیبی» نیز در این نشست به نقش بی بدیل گیلانی ها در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طبق آمار‌۲۰ درصد جمعیت گیلان در جبهه‌ها حضور یافته‌اند که نشان دهنده روحیه انقلابی و ایثارگری این مردمان است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: ایثارگران در صف اول روشنگری و آگاهی بخشی جامعه هستند و با توجه به رویکرد جنگ ترکیبی که نظام سلطه نسبت به کشور ایران در پیش گرفته است تنها راه برون رفت از این مشکلات تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت و استمرار روحیه مقاومت و ایستادگی است.

 

وی همچنین استان گیلان را پیشتاز در برگزاری یادواره‌های شهدا دانست و اظهار کرد: نقش ایثارگران در استمرار نظام و آرمان‌های انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

 

حبیبی در ادامه خواستار ارتقای جایگاه ایثارگران در سطح ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی شد و اضافه کرد: اگر مسئولیت ایثارگران در سطح یکی از معاونین اداره کل باشد بهتر می توانند پیگیر مطالبات، خدمات، سازماندهی و ارتقای فرزندان شهدا و ایثارگران و جانبازان در دستگاه‌ها باشند.

 

وی رسیدگی بیشتر به دغدغه اشتغال فرزندان جانبازان و ایثارگران را در دولت سیزدهم ضروری دانست و تصریح کرد: فرزندان شهدا،جانبازان و ایثارگران مصداق واقعی کارمندان تراز انقلاب هستند که می توانند همه ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های فردی و سازمانی را برای کارآمدی دستگاه‌ها و نظام به کار گیرند.

کد خبر 1224725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha