۶۳ هزار مترمربع از حریم رودخانه آزادسازی و بازگشایی شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: نیمه نخست امسال، ۶۳ هزار و ۳۲۲ مترمربع از حریم رودخانه این شهرستان آزادسازی و بازگشایی شد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: نیمه نخست امسال، ۶۳ هزار و ۳۲۲ مترمربع از حریم رودخانه این شهرستان آزادسازی و بازگشایی شد که هدف از این آزادسازی‌ها عبور ایمن آب و سیلاب، دسترسی شهروندان به حریم رودخانه و حفظ کمیت و کیفیت آب رودخانه‌ها بوده است.

 

 

مدیر امور منابع آب شیروان در راستای آزادسازی اراضی ملی و حریم رودخانه‌های شهرستان، عنوان کرد: در پی گزارش شرکت آب منطقه‌ای مبنی بر تصرف غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه دستور قضائی جهت رفع این تصرفات صادر می شود که بر اساس بازدیدهای میدانی و گزارش‌های ارسال شده، این تصرفات به صورت ساخت و ساز، دیوارکشی، کاشت نهال و فنس کشی در سال‌های متمادی بوده است که میزان تصرفات اشخاص بر اساس نظریات کارشناسی مشخص شد.

 

 

خسروپناه با اشاره به اینکه این تصرفات در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، رفع تصرف و آزاد سازی می شود خاطرنشان کرد: رفع موانع و تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها از برنامه‌های جدی شورای حفظ حقوق بیت المال است و به همه متصرفان هشدار داده می‌شود تا در کمترین زمان برای رفع تصرفات خود اقدام کنند درغیر اینصورت قانون با جدیت نسبت به آنها اعمال خواهد شد.

 

 

 

وی تصریح کرد: در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارند و یا در حوزه مسکونی قرار دارند.

 

 

 

وی اضافه کرد: از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

 

 

کد خبر 1224744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha