کانون‌های مساجد در راستای تحقق دغدغه‌های رهبری گام بر می دارند

بابائیان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نسبت به دغدغه‌های رهبری گام برمی‌دارند اما هنوز برای ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند آسیب شناسی و اقدامات زیادی هستیم.

محمد رسول بابائیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نسبت به مسائلی که مقام معظم رهبری از این مراکز توقع دارند کار و تلاش کرده‌اند اما هنوز برای ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند آسیب شناسی و اقدامات زیادی هستیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء بیرجند با اشاره به برنامه کانون های مساجد و رسیدن به خواسته و توقع رهبری از این کانون‌ها، گفت: اصولا تا سال‌های گذشته فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد به شکلی بود که با توجه به سامانه بچه‌های مسجد برنامه‌هایی از پیش تعیین شده بود و در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و و ۱۲ رواق فعالیت داشتند به عنوان مثال طرح تلاوت نور، ثبت کتابخانه، شنبه‌های با کتاب، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت، تشکیل گروه سرود و ... از جمله این اقدامات بود در این رواق‌ ها ثبت می‌شد.

 

وی ادامه داد: می توان گفت تا دو سال گذشته کانون‌ها در این زمینه‌ها فعالیت موثر داشتند منتهی منوط به انجام همان فعالیت‌ها بودند ولی از سال گذشته در این سامانه قسمتی در هر رواق ایجاد شد تحت عنوان فعالیت‌های خودجوش که مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تشکیلات شورای کانون در هر شبستان و رواق راحت‌تر می توانند فعالیت داشته باشند.

 

باباییان تصریح کرد: با ایجاد این تغییر توصیه می‌شود حتما مدیران کانون‌ها نسبت به مسئله جهاد تبیین که رهبری حکیم در سخنرانی‌های اخیر به آن اشاره کردند، بیش از پیش بپردازند چراکه پیرو سخنان مقام معظم رهبری، جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.

 

وی افزود: لازم است در کانون‌های فرهنگی هنری کارگروهی نسبت به این موضوع تشکیل شود و در این زمینه فعالیت کنند به عنوان مثال برگزاری نشست های بصیرتی و دعوت از افرادی که نسبت به مسائل روز آگاهی و بصیرت کامل دارند یکی از این راهکارهاست.

 

مدیر کانون خاتم الانبیاء بیرجند گفت: با توجه به سخنرانی و فرمایشات مقام معظم رهبری در نوزدهم مهرماه ۱۳۹۱ در خراسان شمالی، هنوز گاها اختلافاتی بین ارکان مختلف مساجد دیده می‌شود که این موضوع خود به تنهایی عاملی مهم برای نرسیدن به نقطه مطلوب هست.

 

بابائیان عدم کار تشکیلاتی در مساجد را از دیگر مشکلات پیش روی اعلام و تصریح کرد: در باب اهمیت کار تشکیلاتی توصیه می شود مدیران کانون ها بیانات مقام معظم رهبری پیرامون کار تشکیلاتی را مطالعه و به آن عمل کنند.

 

وی عدم استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه‌های مساجد به دلیل نبود اعتبار کافی را از آسیب های پیش روی عنوان کرد و گفت: عدم پاسخ مناسب به سوالات اعضای کانون درباره ماهیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دیگر موانع کار کانون های مساجد است.

 

مدیر کانون خاتم الانبیاء بیرجند خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء با همکاری ارکان مختلف مسجد برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و سیاسی در ابعاد مختلف برای عموم مردم و به خصوص اعضای کانون فرهنگی هنری دارد.

 

وی برگزاری جلسات شرح نهج البلاغه، تهیه مجموعه کلیپ های نور ویژه ماه مبارک رمضان، تجلیل از خادمان و پیر غلامان اهل بیت علیهم السلام و نوجوانان و جوانان مسجد، شب شعر در مناسبت‌های مختلف را از فعالیت های کانون برشمرد.

 

باباییان خاطرنشان کرد: نشست بصیرتی سیاسی جهاد تبیین در راستای فرمایشات رهبری برگزار شده است، همچنین در شب ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم سخنرانی بصیرتی در راستای اغتشاشات اخیر توسط امام جمعه موقت بیرجند برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 1224859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha