برنامه های فرهنگی در مساجد باید هدفمند باشد/ لزوم همراهی دستگاه های اجرایی با کانون های فرهنگی هنری مساجد

فرماندار قم با بیان اینکه برنامه های فرهنگی برای نسل جوان در مساجد باید هدفمند باشد بر لزوم همراهی دستگاه های اجرایی با کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، عباس ذاکریان در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ضمن تقدیر از مانور نیروی انتظامی با اجرای گروه سرود اعضاء کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در پیاده راه بلوار بهار استان قم اظهار داشت: برگزاری جلسات مشترک با مسئولان دستگاه های اجرایی و شهرداری می تواند اثربخش باشد، به خصوص شهرداری و شورای شهر می تواند اقدامات لازم را در تامین زیرساخت ها دنبال کند.

 

فرماندار قم افزود: به خصوص در زمینه فرهنگی و اجتماعی چنین تعاملاتی می تواند اثربخش و مفید باشد و باید به صورت راهبردی مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی عنوان کرد:کانون فرهنگی هنری مساجد دارای کارکردهای زیادی است و از مسجد انتظار زیادی وجود دارد، به نوعی ارتباط نسل جدید ما با مسجد باید توسعه یابد.

 


فرماندار قم خاطرنشان کرد:در قم باید ظرفیت های لازم را به وجود آورد، دشمنان در توطئه‌ها بر روی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری می کنند به خصوص بر روی جوانهایی که با آسیب‌های اجتماعی بیشتری مواجه اند.

 


وی گفت:به نظر می رسد در زمینه مسجد فعالیت فرهنگی پراکنده است، کانون های فرهنگی در سطح شهر متعدد هستند و تعامل و هماهنگی لازم وجود ندارد، ما باید هدف گذاری و تلاش کنیم.

 


ذاکریان بیان کرد:در این راستا نیاز به هدف گذاری و برنامه ریزی داریم به خصوص در دستگاه های فرهنگی باید آسیب شناسی کنیم.

 


وی عنوان کرد: در اغتشاشات آسیب های زیادی متحمل شدیم و هجمه های زیادی وارد شد در عرصه جنگ ترکیبی دشمن، ما باید هوشیارانه رفتار کنیم.

کد خبر 1224879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha