جامعه به تکرار نام شهدا و الگوگیری از آنها نیاز دارد

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه موضوع‌ شهید و ایثارگری، موتور حرکت جامعه است، گفت: امروز جامعه نیازمند تکرار نام شهدا، نکته ‌یابی و نکته ‌سنجی از زندگی شهدا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار با خانواده شهیدان بهادربیگی اظهار کرد: شهدا به خوبی درس ایثارگری را به جامعه آموزش دادند و با رفتن و شهادت خود کلمه ایثار را معنا کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در بیان زندگی‌نامه‌ شهیدان باید خصوصیات، سبک زندگی این بزرگان و چگونگی مشی زندگی آنها را در جامعه تبیین کنیم.

 

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه موضوع‌ شهید و ایثارگری، موتور حرکت جامعه است، گفت: امروز جامعه نیازمند تکرار نام شهدا، نکته‌ یابی و نکته‌ سنجی از زندگی شهدا است.

 

به گزارش شبستان، در این دیدار امام جمعه همدان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از سال ها صبوری خانواده شهیدان بهادربیگی قدردانی کردند.

خانواده شهیدان بهادربیگی تنها خانواده 4 شهید استان هستند که فرزندان خود به نام های محمد، مهدی، حمید و حسین را تقدیم انقلاب کرده اندشهید محمد بهادربیگی متولد 1338 و مدیر مدرسه ای روستایی بود که سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید و شهید مهدی بهادربیگی متولد 1339 هم از فرماندهان سرشناس سپاه پاسداران همدان و همرزم شهید چمران بود که سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.

 

شهید حمید بهادربیگی دانشجوی نخبه دانشگاه شهید بهشتی هم متولد 1344 بود که سال 1363 در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسیده و پیکر مطهرش سال ۱۳۷۷ تفحص شد. شهید حسین بهادربیگی هم متولد 1330 بود که ۲۳ فروردین ۱۳۶۵ در منطقه فاو عراق به شهادت رسید.

کد خبر 1224960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha