ترویج فرهنگ غدیر نیازمند پیوست مهدویت است

حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه بدون پیوست مهدویت نمی توان مروج فرهنگ غدیر بود، گفت: خارج از ایران همه به ایران به عنوان یک کشور شیعی ناب نگاه می کنند باید از کودکان فرهنگ سازی شود تا نسل آینده مروج آموزه های ناب اسلامی به دنیا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سید علی محسن نقوی امروز (۲۷مهر) در  نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه درجهان که در پردیس نیروی انتظامی استان مازندران در حال برگزاری است، با اشاره به آیه ۵۵سوره نور اظهار کرد: خداوند آنچه برای مردم و جامعه نیاز است را انتخاب می کند از این رو در واقعه غدیر امام علی(ع)‌به عنوان جانشین رسول اکرم(ص) معرفی شده است.

 

مدرس جامعه المصطفی قم  با بیان اینکه امروز مردم منتظر منجی هستند و بدون پیوست مهدویت نمی توان مروج فرهنگ غدیر بود، افزود:در آمریکا ۲۸۰دانشگاه در مقاطع مختلف مدرک مروج معارف اسلامی اعطا می شود.این نشان از آن دارد که نه غدیر را فهمیدیم و نه توانستیم به درستی این فرهنگ غنی را معرفی کنیم.

 

وی با بیان اینکه ۴۳سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد  در پاکستان در نظام تعلیم و تربیت آکسفورد و کمبریج را می آموزد اما در انقلاب اسلامی هنوز این فرصت برای ترویج انقلاب اسلامی و آموزه های ناب این انقلاب فراهم نیست،‌گفت: همه شیعیان جهان منتظر یک آموزش و پرورش غدیری و مهدوی هستند اما نداریم.

 

حجت الاسلام محسن نقوی به راهکارهای کوتاه مدت و میان رو و بلند مدت در حوزه ترویج فرهنگ غدیر اشاره کرد و افزود: امام خامنه ای در نامه به جوانان غرب فرمودند اسلام را از منابع اصلی پیدا کنید نهج البلاغه یکی از این منابع غنی است.

 

وی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم نهج البلاغه و قرآن در دنیا معرفی شد،‌گفت:‌خارج از ایران همه به ایران به عنوان یک کشور شیعی ناب نگاه می کنند باید از کودکان فرهنگ سازی شود تا نسل آینده مروج آموزه های ناب اسلامی به دنیا باشند.

کد خبر 1224989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha