۴۲۷ زندانی جرائم غیرعمد استان اصفهان از بند آزاد شدند

حجت الاسلام جعفری گفت: ۴۲۷ زندانی جرائم غیرعمد استان اصفهان در شش ماهه نخست امسال از بند آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

حجت الاسلام «اسد الله جعفری« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به تلاش ستاد دیه و همکاری خیرین و قضات در آزادی زندانی مالی و جرئم غیرعمد اظهارداشت: امسال 427 زندانی جرائم غیرعمد از بند آزاد شده اند که 22 نفر آنان زن بوده اند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: بازگشت این افراد به جامعه و حضور در  منزل از افزایش نگرانی های اجتماعی و حفظ بنیان خانواده نقش مهمی داشته که این روند ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان اتفاق خوبی در آزادی زندانیان در این استان رقم خورد، تصریح کرد: آزادی زندانیان در هر روز این ماه و برگزاری جشن گلریزان در همه شهرستان ها منجر به جمع آوری کمک های زیاد مردم و‌ آزادی جمعیت زیادی از افراد در بند شد.

به گفته حجت الاسلام جعفری بدهی این افراد بالغ بر هزار و 940 میلیارد ریال بود که شاکیان از 900 میلیارد ریال طلب خود از این زندانیان گذشت کردند.

 

وی یادآورشد: قضات برای 520 میلیارد ریال از این بدهی به دلیل شرایط خاص برخی از زندانیان حکم اعسار صادر کردند و این موضوع در آزادی آنان نقش داشته است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان سهم خیرین در آزادی 427 زندانی را 380 میلیارد ریال اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: خانواده زندانیان بخشی از بدهی را با دریافت وام و یا کمک های فامیلی پرداخت کردند و این سهم هم در آزادی آنان نقش داشته است.

کد خبر 1225042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha