تولید ۲۸۸۰ تن انواع ماهیان پرورشی در استان قزوین

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲هزار و ۸۸۰ تن انواع ماهیان پرورشی در سطح مزارع پرورش ماهی و استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی استان طی ۶ ماهه اول سال جاری تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «محمود قبادی» بیان کرد: این میزان ماهی شامل ۲ هزار ۴۹۸ تن ماهیان سردآبی، ۳۶۰ تن گرمابی و۲۲ تن خاویاری است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: وجود منابع آبی مختلف اعم از آب شیرین، لب شور و حتی آب شور و  شرایط آب و هوایی و وجود مناطق چندگانه گرم، سرد و معتدل در استان، زمینه را برای توسعه صنعت آبزی ‌پروری بیش از گذشته مهیا کرده که باید از این پتانسیل به خوبی بهره برد.

 

وی با تأکید بر اینکه در راستای سیاست ‌های وزارت متبوع  این مدیریت به دنبال توسعه آبزی پروری بر اساس برنامه تحولی ابلاغی از سازمان شیلات ایران است، اظهار کرد: در سال جاری به برنامه تولید بازار محور توجه ویژه ای شده که تلاش می شود  در راستای توسعه بازار زمینه همکاری‌ تولیدکنندگان با برخی صادرکنندگان و شرکت‌های فعال افزایش یابد.

 

قبادی بر موضوع ارتقای فرهنگ مصرف آبزیان شهروندان تاکید کرد و یادآور شد: سرانه مصرف آبزیان در استان حدود 6 و 6 دهم کیلوگرم است که بر اساس استانداردهای جهانی و با توجه به نقش آبزیان در تأمین سلامت افراد جامعه، این میزان پایین بوده و نیاز به ارتقا دارد که در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

 

کد خبر 1225060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha