اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای احداث فضاهای ورزشی در مدارس استان قزوین

یاوری گفت: ۱۳ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای احداث فضاهای ورزشی درون مدرسه ای به استان قزوین اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «صالح یاوری» شب گذشته (چهارشنبه 27 مهر) در گفتگوی خبری بیان کرد: نزدیک به 13 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای احداث فضاهای ورزشی درون مدرسه ای تحت عنوان طرح شهید سلیمانی به استان قزوین اختصاص یافته است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: بالغ بر 43 فضای ورزشی قرار است در استان قزوین احداث شود که از این تعداد 30 چمن مصنوعی درون مدرسه ای، پنج سالن سقف بلند و هشت سالن ورزشی کلاس درس تربیت بدنی است که در مدارس احداث شود.

 

وی عنوان کرد: از این 43 فضای ورزشی تعداد 33 فضای ورزشی در روستاها و مناطق کم برخوردار احداث می شود.

 

یاوری اعلام کرد: در حال حاضر سرانه ورزش روستایی در استان 30 سانتی متر است که نسبت به سرانه کشوری که یک متر است 70 سانتی متر کمتر است.

 

وی خاطر نشان کرد: بالغ بر 70 درصد پروژه هایی که در حوزه آموزش و پرورش احداث می شود در فضای ورزشی روستایی و مدارس روستایی است که بعد از تکمیل تمامی این پروژه ها، سرانه ورزشی در روستاها نزدیک 50 سانتی متر می شود و 20 سانتی متر افزایش را خواهیم داشت.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: همچنین 7 میلیارد تومان هم از طریق خیران مدرسه ساز و خیران ورزش یار جذب کرده و به 13 میلیارد تومان اعتبار مذکور اضافه شده است.

 

کد خبر 1225065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha