دستگاههای اجرای با دیوان محاسبات کردستان ارتباط برقرار کنند/هیچ اعتبار استانی صرف پروژه جدید نمی‌شود

ازهاری گفت: دستگاههای اجرایی باید با دیوان محاسبات بعنوان مشاوران امین ارتباط تنگاتنگ برقرار کنند و در تفریغ بودجه سال‌جاری همکاری را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ارسلان ازهاری پیش از ظهر پنج‌شنبه (۲۸ مهرماه) در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان با تبریک اول آبان مصادف با روز آمار و برنامه‌ریزی اظهار کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم که نیازمند کار شبانه‌روزی و پرتلاش است که جلسات مرتبط با این موضوع برگزار خواهد شد.

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: بنا براین است استان‌ها سمت خودکفایی بروند و هرآنچه را کسب می‌کنند هزینه کنند بنابراین سال گذشته درآمد مصوب استان یک‌هزار ‌ 100 میلیارد تومان بوده است و امیدواریم درآمدهای استان را افزایش دهیم و هزینه‌ها را از محل درآمدهای استان کسب کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از دستگاههای اجرایی انتظار می‌رود که با دیوان محاسبات بعنوان مشاوران امین ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و در تفریغ بودجه سال 1401 همه ادارات همکاری کنند.

 

ازهاری یادآور شد: به محض ابلاغ قانون بودجه تمام نکات در جلسه اعلام و تمام بندها را مورد بازخواست قرار خواهیم داد.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اضافه کرد: در مجموع 91 دستگاه اجرایی در استان داریم که با آنها ارتباط تعامل داریم و از دو هزار 100 میلیارد تومان حدود بیش از یکهزار میلیارد تومان از فروردین تا شهریور امسال تخصیص داده شد و 99.99 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان جذب و فقط 166 میلیون تومان توسط 15 دستگاه اجرایی استان جذب نشد و به خزانه برگشت خورده است.

 

ازهاری خواستار فروش اموال مازاد منقول و غیرمنقول دستگاههای اجرایی شد و گفت: بخشی از منابع امسال باید از فروش اموال تامین شود.

 

وی اضافه کرد: هیچ مبلغی از محل اعتبارات استانی به اجرای پروژه‌های جدید اختصاص نمی‌یابد و اگر ارگانی قصد اجرای پروژه جدید را دارد باید کمیسیون ماده 23 را داشته باشد.

 

 

گفتنی است؛ گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و تشریح برنامه‌های جهاد کشاورزی دو دستور کار این جلسه بود که مورد بررسی اعضای جلسه قرار گرفت.

کد خبر 1225197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha