توسعه کشت گلخانه‌‌ای محصولات کشاورزی صادرات محور از برنامه‌های جهاد کشاورزی کردستان است

اسکندری گفت: توسعه کشت گلخانه‌‌ای محصولات کشاورزی صادرات محور، اجرای الگوی کشت مبتنی بر تامین امنیت غذایی کشور و اجرای طرح کشت قراردادی از برنامه‌های جهاد کشاورزی کردستان برای توسعه صادرات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «پیمان اسکندری» پنج‌شنبه (۲۸ مهرماه) در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر اهمیت و امنیت و اقتدار غذایی تاکید دارند و باید به این مقوله توجه شود.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه در کل کشور شاهد رفع تداخلات در حوزه کشاورزی هستیم، افزود: ۲۵ درصد اراضی کردستان رفع تداخل شده و تا سال ۱۴۰۲ صد در صد اراضی کشاورزی استان رفع تداخل می‌شود.

 

 

وی اعلام کرد: تا پایان دولت سیزدهم اسناد اراضی کشاورزی نیز صادر می‌شود.

 

 

اسکندری با تبریک ۲۹ مهرماه با نام روز صادرات اعلام کرد: در ۶ ماه اول امسال ۵۰ درصد محصولات صادر شده از گمرکات استان مربوط به محصولات کشاورزی بوده که از جمله این محصولات هندوانه، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و غیره بوده است.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: میزان ارزآوری محصولات کشاورزی باتوجه به ارزش وزنی صادرات آنها کم است که این موضوع به دلیل عدم انجام سورت و بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی و همچنین صادرات یکجای برخی از محصولات در زمان پیک برداشت محصول بدون توجه به ظرفیت بازار عراق و عدم انجام امورات مربوط به نگهداری در انبار و سردخانه بوده است.

 

 

وی به دلایل کاهش صادرات محصولات کشاورزی پرداخت و گفت: عدم وجود پایانه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی، ورود رقبای جدید به بازار عراق، افزایش قیمت جهانی و کاهش تقاضا به دلیل تورم در عراق و نداشتن برند ویژه محصولات کشاورزی استان از دلایل کاهش صادرات محصولات کشاورزی بوده است.

 

 

اسکندری به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: توسعه کشت گلخانه‌‌ای محصولات کشاورزی صادرات محور، اجرای الگوی کشت مبتنی بر تامین امنیت غذایی کشور و اجرای طرح کشت قراردادی در سطح ۳۲ هزار هکتار اراضی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سال‌جاری است.
 

کد خبر 1225215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha