معلم الگو اخلاقی برای نسل جدید است

ابراهیمی با اشاره به تغییرات ساختار آموزشی و ضرورت های تربیتی شغل معلمی، گفت: معلم یک آموزش دهنده صرف نیست بلکه الگو اخلاقی برای نسل جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدرضا ابراهیمی« روز پنجشنبه(28 مهرماه) در همایش نو معلمان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهارداشت: معلمی مسئولیتی سنگین و ماموریت بزرگ برای آینده هر جامعه ای بوده که شغل و حرفه ای در این رده نیست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اقدامات آموزشی و تربیتی معلمان ماندگار و موجب پیشرفت افراد شده و در این مسیر دانش آموزان در برابر آموزگاران مسئولیت دارند که کمتر چنین ادای دینی در مشاغل دیگر دیده می شود.

 

وی ادامه داد: معلم تنها وظیفه آموزش نداشته بلکه الگوسازی و نقش تربیتی هم دارد تا نسل جدید به پیشرفت تعالی برسد.

 

ابراهیمی با بیان اینکه برخی جایگاه معلمی را کاهش می دهند و تنها یک آموزش دهنده می دانند، اذعان داشت: معلمان باید نقش و مسئولیت تربیتی خود را در هر موقعیتی ایفا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان بهترین اوقات زندگی و سنی خود را در مدرسه و در کنار معلمان هستند که در این شرایط باید اثرگذاری و رابطه دوستانه برای انتقال مفاهیم ارزشی مورد توجه باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در جنگ نرم مسولیت معلمان غیرقابل انکار است، تصریح کرد: ماموریت افسر فرهنگی در نظام آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد و بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش پیش رفت.

کد خبر 1225243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha