رانندگان از رفتارهای کاهش دهنده هوشیاری بپرهیزند

سرهنگ زارع رانندگان را از انجام رفتارهایی مثل ارسال پیامک، گفتگو با دیگران و تلفن همراه که منجر به کاهنده هوشیاری بر حذر داشت.

سرهنگ «اصغر زارع« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به وضعیت راه های استان و حوادث جاده ای اظهارداشت: رفتارهای پرخط برخی از رانندگان مثل رانندگی با سرعت و سبقت غیرمجاز، صحبت با تلفن همراه و ارسال پیامک منجر به کاهش هوشیاری و وقوع تصادف می شود.

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان افزود: خستگی و خواب آلودگی رانندگان باعث شده تا واژگونی خودرو در جاده ها به ویژه در نزدیکی شهرها افزایش یابد.

 

وی افزایش واژگونی خودرو در نزدیکی شهرها را به دلیل رانندگی با خستگی جسمی و روحی و با هدف رسیدن سریع به شهر بیان کرد.

 

سرهنگ زارع از رانندگان خواست تا از انجام رفتارهایی مثل ارسال پیامک، گفتگو با دیگران و تلفن همراه که منجر به کاهش هوشیاری می شود، بپرهیزند.

 

وی اضافه کرد: هوشیاری در رانندگان بسیار مهم بوده و نباید این حالت از آنان به هر دلیلی سلب شود.

 

پراید در صدر جدول تصادفات

 

 رئیس پلیس راه اصفهان با اشاره به آمار تصادفات گفت: در جاده های این استان خودرو پراید بیشترین آمار را دارد.

 

وی یادآورشد: از تردد خودروهای فاقد ایمنی و معاینه فنی در راه ها جلوگیری می شود تا ضمن کاهش تصادفات، تلفات ناشی از حوادث احتمالی نیز به کمترین حد برسد.

 

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: امسال به دلیل کاهش محدودیت های ناشی از کرونا و افزایش سفرها، میزان تردد در جاده های استان از نوروز تا پس از اربعین روند افزایشی داشته که تمام تلاش نیروهای امدادی در کنار پلیس افزایش ضریب ایمنی بود.

 

وی اضافه کرد: آمار تصادفات با وجود افزایش ترددها روند کاهشی نسبت به سال های قبل از کرونا و دهه های قبل را داشته اما باید بیش از این در حوزه فرهنگ سازی، افزایش ایمنی خودرو و راه ها کار کنیم.

کد خبر 1225245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha