اجلاسیه بزرگداشت بیش از هزار شهید اصناف استان قم برگزار شد/امنیت جامعه اسلامی، مدیون خون شهداست

با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از مسئولان، اجلاسیه بزرگداشت بیش از هزار شهید اصناف استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، سردار ابوالفضل شکارچی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در اجلاسیه بزرگداشت بیش از هزار شهید اصناف استان قم که امشب(پنجشنبه۲۸مهرماه) در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد ابتدا در خصوص جایگاه والای شهیدان اظهار کرد: هر فضیلتی در جهان، یک فضیلت بهتری به دنبال دارد و هر ارزشی، یک ارزش بالاتری دارد اما مقام شهادت، والاترین ارزشها و فضیلت‌هاست.


این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس با بیان اینکه قله همه ارزش ها شهادت است و شهدا به مقام عالی رسیدند افزود: روح پاک شهدا، ناظر بر اعمال ماست، آنها به وسیله شهادت، به والاترین مقام و درجه تکامل رسیده اند، اگر انسان، هزاران سال عبادت کند، باز هم به مقام شهادت نمی رسد.


وی بیان کرد: شهادت خلعت زیبایی است که به تن اولیای خاص الهی پوشانده می شود، هر انسانی با هر عمل صالحی باز هم به چنین درجه ای دست نمی یابد و به گفته سردار سلیمانی، هر کس تا قبل از شهادتش، شهید نشود به مقام شهادت دست پیدا نمی کند و تا کسی شهید نبود، شهید نمی شود.


سردار شکارچی عنوان کرد: ملت ایران، شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کردند و شهدا به گردن ما حق دارند و باید پاسخگوی آنها باشیم.


وی با اشاره به کتاب «من دایی محمد بی‌طرفانم» نیز خاطرنشان کرد: شهید بی طرفان از شهدای بزرگ اصناف و از تلاش گران و قشر زحمت کش بود و هر چند به لحاظ وضعیت مالی وضعیت مناسبی نداشت اما خود را وقف جبهه ها در دفاع مقدس کرده بود و یکی از عوامل انگیزه بخشی و روحیه بخشی به رزمندگان به شمار می رفت.


این فرمانده دفاع مقدس گفت: شهید محمد بی طرفان، مجاهدانه چه در بخش تدارکات و یا خط مقدم، ایثار و از خودگذشتگی کرد، در آن ایام همه مردم ایران، هر چه داشتند در طبق اخلاص نهادند و صدها قلم کالا را به دست رزمندگان می رسانند، به خصوص اصناف و بازاریان در این زمینه فداکاری های زیادی داشتند.


وی افزود: هیچ یک از شهدا برای پست و مقام و جایگاه و میز و صندلی به جبهه نرفته بودند و چنین رویکردی نداشتند، بلکه شهدا اخلاص بالایی داشتند و برای کسب قدرت و ثروت قدم در میدان جنگ نگذاشتند، آنها در این نبرد قطعه قطعه شدند ولی دست از ولایت و آرمان‌های اسلام و انقلاب برنداشتند.


سردار شکارچی عنوان کرد: بسیاری از سربازان غربی و آمریکایی وقتی در جنگ حاضر می شوند تا جایی که جانشان به خطر نیفتد ایستادگی می کنند، ولی رزمندگان ما تا آخرین قطره خون خود در صحنه ماندند و از دین و کشور دفاع کردند.


وی تصریح کرد: شهدا نیاز به تجلیل ندارند و این یادواره ها و اجلاسیه ها به این منظور برپا می شود که ما راه را گم‌ نکنیم.


این سخنگوی ارشد نیروهای مسلح بیان کرد: برخی مسئولان پا روی رگ شهدا می گذارند و فراموش می کنند برای این انقلاب چه زحماتی کشیده شده است؛ برخی نیز گمان می کنند سفره انقلاب سفره نذری است، شهدا در قیامت جلوی این نوع مسئولان را خواهند گرفت.


وی افزود: به ویژه در اعتشاشات اخیر دیدیم برخی به جای اینکه سنگربان رهبر و ولی فقیه باشند پشت سر رهبری سنگر می گیرند و مخفی شده و ولی فقیه را سپر خود قرار می دهند؛ کسی در مسیر شهداست که سنگر مقابل رهبر باشد و هر جا که مقام معظم رهبری شخصا وارد میدان می شود بدانید عمارها صحنه ها را خالی کردند و عمروعاص ها با هم در صحنه آمدند.


سردار شکارچی بیان کرد: نفرین بر کسانی که معبر ها را در آموزش و پرورش و دانشگاه ها باز کردند، مرگ بر کسانی که کوتاهی کردند، این اغتشاشات ماهیت مسئولان و شخصیت های داخلی و خارجی را به ما نشان داد.


وی تاکید کرد: باید پشت سر ولی فقیه به خط شد و در این راه جهاد تبیین بزرگترین اقدام اساسی است که باید انجام شود، جبهه فرهنگ باید با دقت و سرعت پر شود و باید در این راه جهادی عمل شود.


در این مراسم همچنین حمید خرمی رئیس اتاق اصناف قم تصریح کرد:به گفته مقام معظم رهبری نخستین لبیک گویان به فرمان امام راحل بازاریان بودند لذا ما خرسندیم که توفیق پیدا کردیم اجلاسیه شهدای اصناف را برگزار کنیم.


وی عنوان کرد: اصناف قبل انقلاب و در بحران ها و رخدادها بویژه دفاع مقدس نقش غیرقابل انکاری داشتند، در دوران معاصر هم با پیدایش ویروس کرونا و وضعیت نامناسب اقتصادی با کمک های معیشتی در کنار نیازمندان قرار گرفتند.


خرمی گفت: در اغتشاشات اخیر هیچ یک از اصناف و بازاریان قم شرکت نداشتند و با بصیرت عمل کردند، اصناف همواره کمک به نیازمندان را سرلوحه کار خود قرار دادند و به صورت گروه های جهادی به نقاط محروم اعزام می شوند.

 

وی اظهار داشت: اصناف قم کمک هزینه بیش از هزار جهیزیه به نیت هزار شهید قم را تامین کردند، همان طور که اصناف و بازاریان در پشتیبانی و کمک‌رسانی به رزمندگان، حمایت‌های مادی و معنوی و حتی حضور در عملیات‌های رزمی و خطوط مقدم از هیچ تلاشی دریغ نکردند.


گفتنی است رونمایی از کتاب «من دایی محمد بی‌طرفانم»، خاطره گویی رضا ملات و حسین سفیدابی دو رزمنده دفاع مقدس، برگزاری نمایشی به یاد شهیدان گمنام، شعرخوانی صابر خراسانی، تقدیر از خانواده شهدا و پیشکسوتان اصناف و بازاریان در دفاع مقدس، تجلیل از پدر مهدی ایمانی شهید مدافع حرم و دو جانباز دفاع مقدس حاج حسن نیک حامیان و اسماعیل محسنی و پنج پیشکسوت دفاع مقدس محمود پارچه باف، علی حاجی زاده، غلامرضا تفتی، علی محمدی و ابوالفصل صولت از بخش های مهم این مراسم بود و در پایان مراسم شرکت کنندگان، مهمان سفره کریمه اهل بیت سلام الله علیها شدند.

کد خبر 1225260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha