پیری جمعیت ایران تا ۳۰ سال آینده/ مسئولان باید به فکر اشتغال و درآمدزایی جوانان باشند

حجت الاسلام لیوانی گفت: مسئولان باید به فکر اشتغال و درآمدزایی جوانان باشند و مراکزی هم برای مشاوره به جوانان جهن درآمدزایی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام «قاسم لیوانی» ظهر امروز (جمعه 29 مهر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به جوانی جمعیت جامعه، گفت: همه می دانیم که سالمندی و پیری عوارض گوناگونی دارد و اگر سالمندان جامعه ای زیاد شوند، از آن طرف جوانان و نیروی یکار و پشتوانه شان کم می شود.

 

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه ایران در سال 1430 جزو پیرترین کشورها محسوب می شود، افزود: ایران 30 سال دیگر جزو پیرترین کشورها می شود و از میانگین سنی جهان پیرتر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: دولت آمریکا بررسی هایی در خصوص چشم اندازهای جمعیتی در جهان انجام داده است و به این نتیجه رسیده که هر چه جمعیت در آینده کمتر باشد به نفع آنها خواهد بود.

 

حجت الاسلام لیوانی اظهارداشت: این کشورها به مردم توصیه می کردند «فرزند کمتر زندگی بهتر» تا بتوانند تسلط خودشان را به کشورهای جهان سوم همچنان ادامه دهند.

 

وی گفت: پایین بودن نرخ رشد جمعیت جوان و بالا بودن جمعیت سالمند از نظر سیاسی، امنیتی، دفاعی و غیره به زیان یک مملکت خواهد بود.

 

امام جمعه موقت گرگان افزود: چرخ تولیدات صنعتی،علمی و فناوری با بازوان جوانان کشور خواهد چرخید.

 

وی ادامه داد: برای رشد جمعیت جوان تصمیماتی اتخاذ شده اما کافی نیست و در این زمینه باید به نکات انگیزشی و حمایت های مالی و اقتصادی توجه شود.

 

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات الان، عدم تمایل پسران به ازدواج است، گفت: نداشتن درآمد و شغل مناسب از دلایل عدم تشکیل زندگی از سوی پسران است. با این وضعیت سرسام آور گرانی کالاها و اجناس برای خانواده دختران را نیز برای خرید جهیزیه دچار مشکل کرده است.

 

وی افزود: اگر یک جوان درآمد کافی داشته باشد، قطعا تاهل را بر تجرد ترجیح می دهد.

 

امام جمعه موقت گرگان تاکید کرد: مسئولان باید به فکر اشتغال و درآمدزایی جوانان باشند و مراکزی هم برای مشاوره به جوانان جهن درآمدزایی تشکیل شود.

 

وی با بیان اینکه ایران از نظر سیاسی مستقل است، گفت: کشور از نظر اقتصادی مستقل نیست و باید به فکر تولید بود تا به کشورهای دیگر احتیاج نداشته باشیم.

 

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به هفته تربیت بدنی، افزود: ورزش یکی از راه های توانمندسازی و راه های سلامت جامعه است. جامعه ای که مردم آن ورزش کنند در سلامت آنها موثر خواهد بود.

 

وی توصیه کرد: نه تنها جوانان بلکه همه مردم جامعه از افراد پیر و میانسال تا کودکان و نوجوانان ورزش کنند تا همیشه سالم باشند.

 

کد خبر 1225304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha