امهال و بخشودگی وام های کشاورزی باعث امیدواری کشاورزان به ادامه کار است

شریعتی با درخواست از وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر امهال و بخشودگی وام های کشاورزی به جهت آسیب متاثر از سیل سرمازدگی محصولات؛ گفت: این امر کشاورزان را به ادامه کار امیدوار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان کرمان؛ عفت شریعتی، شامگاه جمعه(۲۹ مهر) در جلسه شورای اداری شهرستان های زرند و کوهبنان با بیان اینکه کرمان یک استان معنوی، اقتصادی فرهنگی اجتماعی است؛ افزود: شهرستان های زرند و کوهبنان ظرفیت‌های بارز و ارزشمند اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در ابعاد مختلف دارند.

 

 


نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مسئله اقتصادی، معادن  کارخانجات و مسئولیت های ذیربط تاثیرگذاری شگرف و سرنوشت سازی دارند.

 

 


وی با بیان اینکه مجموعه کُک سازی زرند ظرفیت بارزی از نمونه های معدنی و اقتصادی این رو شهرستان است؛ گفت: سختی کار در این مجموعه ها غیرمتعارف نیست اما باید با تدبیر مسولین و دولت انقلابی و مردم و قوه مقننه و مجریه آن را تقلیل داد.

 

 


شریعتی اظهار کرد: از سال گذشته مشکلات کشاورزان به جهت سرمازدگی و سیل و... بسیار سنگین بوده که درخواست داریم در خصوص امهال وام ها و بخشودگی و ...می تواند کشاورزان را به کار خود امیدوار کند عنایتی کنید‌.

 

 

وی افزود: زرند و کوهبنان به جهت صنعتی و معدنی بودن و فرهنگی بودن حائز اهمیت است و مردم انتظار دارند فعالیت های بانکی در این دو شهر خود را نشان دهد اما می بینیم آنگونه که باید و شاید نیست.

 

 

 

شریعتی در همین باره افزود: به ویژه در کوهبنان به قدری ضعیف شده که شعبه های بانکی به تدریج در حال تبدیل به باجه است و این بسیار خطرناک است و عواقبی دارد که ممکن است ظرفیت های بارز و نهفته اقتصادی را مورد مخاطره قرار بدهد.

 

 

وی با تاکید بر اینکه استدعا داریم به مسائل بانکی رسیدگی و امور مالی به وسیله بانک ها تقویت شود؛ گفت: مسائل کشاورزان باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

 


نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان با بیان اینکه "پسته" این سرمایه ارزشمند کشاورزان دو شهرستان امسال نابود شد و دست کشاورز از همه جا کوتاه است؛ خواستار توجه سازمان برنامه بودجه به این مشکلات هم شد.

 

 

 

وی گفت: شوراهای شهر، تامین و  اداری دو شهرستان اهتمام ویژه خود را برای حل و فصل مشکلات مردم به کار می برند اما این برنامه ها زمانی می تواند نتیجه بخش شود که وزارت سرنوشت ساز امور اقتصادی و دارایی هم اعمال نظر خاصی داشته باشد.
 

 

 

شریعتی در پایان ابراز امیدواری کرد: دو دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی شاهد رشد تمام عیار در عرصه صنعت و معدن و تجارت و فرهنگی در  ابعاد مختلف باشیم.

کد خبر 1225369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha