افزایش  موارد ابتلا  به بیمارهای تنفسی در سیستان و بلوچستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به طور کلی شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به بیماری های تنفسی در استان هستیم لذا شرایط به گونه ای است که باید شیوه نامه های بهداشتی و آداب تنفسی را رعایت کنیم.

«محمد هادی عباسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: با آغاز فصل سرما بنا به دلایل متعدد شاهد افزایش تعداد بیماری های تنفسی در سیستان و بلوچستان هستیم. 

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یادآور شد: مساعدت شدن شرایط محیطی برای رشد و تکثیر عوامل بیماری های عفونی و تنفسی ،سرد شدن هوا و بسته شدن فضاهای زندگی ها در محیط کار و خانه و خاصه در  مراکز آموزشی از مهمترین علل شیوع بیمارهای تنفسی در فصل سرما است.

 

عباسی به شیوع بیماری آنفولانزا در سیستان و بلوچستان اشاره کرد وبیان داشت: براساس  مشاهدات و گزارش های رسیده از سطح استان شاهد افزایش مراجعات هم استانی ها به مراکز درمانی به دلیل ابتلا شدن به  بیماری آنفولانزا هستیم.

 

وی با بیان اینکه هنوز بیماری کرونا تمام نشده است،  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد جدید بیمار کرونا در سطح استان شناسایی شده و در مجموع آمار مبتلاشدگان به کرونا به رقم  ۱۷۶ هزار و ۲۰۵ نفر رسید.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: به طور کلی شاهد افزایش تعداد موارد بیماری تنفسی در استان هستیم لذا شرایط  به گونه ای است که باید شیوه نامه های بهداشتی و آداب تنفسی را رعایت کنیم.

 

عباسی با اشاره به اینکه واکسن کرونا در دسترس عموم مردم قرار داد، گفت: مراکز منتخب این آمادگی را دارند که به هم استانی های ما واکسن کرونا را تزریق کنند.

کد خبر 1225380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha