کاهش تعداد شهرستان‌های آبی(عادی) در کردستان

در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دیواندره، دهگلان و کامیاران دارای رنگ کرونایی زرد(نسبتا پرخطر) و بقیه شهرستان‌های استان به رنگ آبی(عادی) درآمدند.

بهرام کندایی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: در مقایسه با هفته گذشته، تعداد شهرستان‌های با رنگ آبی کرونایی(وضعیت عادی) در استان کاهش یافته به طوریکه دیواندره و کامیاران که در رنگ‌بندی هفته قبل آبی رنگ بودند به رنگ زرد(نسبتا پرخطر) درآمدند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها بر اساس موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت‌های ویژه کرونایی و موارد فوتی، شهرستان‌های بانه، بیجار، سروآباد، سقز، سنندج، قروه و مریوان رنگ آبی(بی خطر) و شهرستان‌های دیواندره، دهگلان و کامیاران وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) را به خود گرفتند.

 

وی از بازگشت شهرهایی با رنگ قرمز و افزایش شهرهای با رنگ نارنجی(پرخطر) در نقشه رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور خبر داد و افزود: بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، تعداد چهار شهرستان وضعیت قرمز(بسیار پرخطر)، 26 شهرستان وضعیت نارنجی(پر خطر)، 188 شهرستان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) و 230 شهرستان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار گرفته‌اند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ابراز داشت: با توجه به کاهش شهرستان های با وضعیت عادی و افزایش تعداد با وضعیت نسبتا پرخطر در استان، لازم است مردم با هوشیاری بیشتری در جهت مقابله با افزایش شیوع مجدد این بیماری در استان اقدام نمایند.

 

دکتر کندایی در توصیه‌ای به عموم مردم اعلام کرد: از هم استانی‌های عزیز خواهشمندم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس COVID19 در استان ادامه دهند.

کد خبر 1225478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha