وضعیت بنای بلدیه با وجود بارندگی مطلوب است

پارسا با تاکید بر تخلیه ساختمان بلدیه به خاطر خطرات احتمالی ناشی از مرمت گفت: باتوجه به بارندگی، وضعیت کارگاه و بنا مطلوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « پیمان پارسا» رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت صبح امروز( 30 مهر) از کارگاه مرمت عمارت بلدیه رشت بازدید کرد.

 

پارسا با اشاره به تشدید بارندگی از شب گذشته، اعلام کرد: بررسی از وضعیت کارگاهی بنا نشان می‌دهد، شرایط ساختمان و کارگاه مطلوب است و باوجود واچینی بام و پوشش حلب روی کارگاه، وضعیت بنا مطلوب است و هیچ گونه آبگرفتگی مشاهده نشد.

 

وی با تاکید بر تخلیه ساختمان به خاطر خطرات احتمالی ناشی از مرمت بنا، تصریح کرد: قرارداد اجاره داروخانه کارون، چندماهی است به اتمام رسیده و تاکنون چندین نامه اخطار برای تخلیه این مکان تجاری مشرف به پیاده راه فرهنگی صادر شده است.

 

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت یاد نیکی‌های آرسن میناسیان - خیر نیکوکاری که نخستین داروخانه شبانه روزی کشور(کارون رشت) را تاسیس کرد - گرامی داشت و اظهار کرد: اگرچه در مقطعی این داروخانه در واحد تجاری همکف قرار داشت، ولی بعدها به ابتدای خیابان امام منتقل شد و با توجه به اتمام قرارداد این واحد تجاری از یک سو و احتمال خطر بخش کارگاهی حتی برای عابرانی که به داروخانه مراجعه می‌کنند، ضرورت دارد اجاره دار این ساختمان و همچنین واحد تجاری بانک سپه تخلیه کنند.

 

پارسا همچنین در ادامه بازدید با پیمانکار و کارگران پروژه صحبت و از نزدیک مشکلات مرمت را بررسی کرد. وی در این دیدار اعلام کرد: برای تسریع در زمان بندی پروژه مرمت، از این پس جلسات ستادی در محل ساختمان بلدیه برگزار می‌شود و پیگیر دریافت بودجه لازم برای تسریع در روند مرمت خواهم بود.

 

گفتنی است، مجموعه بناهای میراثی میدان شهرداری رشت در آذرماه 1356 به شماره 1516 در فهرست بناهای میراثی کشور ثبت شده است. عملیات ساخت عمارت بلدیه در پائیز 1303 خورشیدی آغاز و چهارم اردیبهشت ماه 1305 به اتمام رسید.

 

کد خبر 1225502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha