افتتاح ۲۶۰۰ واحد تولیدی در دولت سیزدهم/ ۴۰۰ هکتار زمین شهرک های صنعتی از سوءاستفاده کنندگان پس گرفته شد

رسولیان از افتتاح ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «علی رسولیان» امروز (شنبه 30 مهر)در حاشیه بازدید از طرح توسعه ۶۵ هکتاری شهرک صنعتی گنبدکاووس در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در حال اجراست، افزود: در سال جاری، ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌های نواحی صنعتی کشور سرمایه گذاری شده است.

 

وی ادامه داد: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ویژه در استان‌های شمالی در اولویت است و در همین راستا در سفر رئیس جمهور به گلستان، منابع خوبی برای تامین برق و تصفیه خانه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان اختصاص یافت.

 

رسولیان گفت: برای توسعه در شهرک صنعتی گنبدکاووس ۶۵ هکتار در نظر گرفته شده و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای زیرساخت ها و توسعه این شهرک هزینه می شود.

 

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری، زیرساخت‌های اولیه و اصلی این شهرک تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: دریافت کنندگان زمین در شهرک های صنعتی که فرایند ساخت و ساز و بهره برداری از واحد صنعتی را با جدیت پیگیری نمی‌کنند باید به مسیر ایجاد واحدهای تولیدی هدایت شوند وگرنه با کمک دستگاه قضایی و مسئولان استانی این زمین ها به متقاضیان دیگر واگذار می شود.

 

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۹۰۰ هکتار از این زمین‌ها در کشور در مرحله فسخ و بازپس‌گیری است، افزود: در ۶ ماهه اول امسال، حدود ۴۰۰ هکتار از این زمین ها از طریق دستگاه قضایی و تفاهم پس گرفته شده است.

 

کد خبر 1225526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha